רגבים: "המחטף המתוכנן לביטול חוק קמיניץ – מהלך אנטי ציוני"

חברת הכנסת ע'דיר כמאל מריח מיש עתיד צפויה להעלות למליאת הכנסת הצעת חוק לביטול חוק קמיניץ, המגביל בנייה הבלתי חוקית. 'רגבים': "דורשים מכל חברי הכנסת הציוניים להתנגד לחוק". ח"כ עודה: "החוק יבוטל בכל מקרה"

חדשות כיפה יהונתן קליין, חדשות כיפה 11/11/20 13:11 כד בחשון התשפא

רגבים: "המחטף המתוכנן לביטול חוק קמיניץ – מהלך אנטי ציוני"
בנייה בלתי חוקית. ארכיון, צילום: רגבים

מפלגת יש עתיד צפויה לקדם היום (ד') מהלך לביטול חוק קמיניץ, שבלם את הבניה הבלתי חוקית, בעיקר במגזר הערבי. חברת הכנסת ע'דיר כמאל מריח מיש עתיד מתכננת להעלות היום למליאה הצעת חוק לביטול חוק קמיניץ, ללא שעברה את וועדת השרים לענייני חקיקה. 

בשל מצבה הרעוע של הקואליציה, והתמיכה הצפויה של הרשימה המשותפת בביטול החוק, בתנועת 'רגבים' מזהירים מפני מחטף שעלול לגרום לזינוק מחודש בבניה הערבית הבלתי חוקית שנבלמה מאז כניסת החוק לתוקף. 

עם זאת, ח"כ איימן עודה (הרשימה המשותפת) אמר במליאת הכנסת, עוד לפני הדיון בהצעת החוק, כי הוא מאמין שהחוק בדרך לביטול, בתמיכת כחול לבן: "אתמול נפגשתי עם יו"ר כחול לבן בני גנץ על ביטול חוק קמיניץ, חברנו אוסאמה סעדי ישב עם ניסנקורן - אני מקווה שתוך ימים ספורים תהיה הקפאה של החוק".
ב'גלובס' דווח כי גם בכחול לבן אמרו שאין צורך בהצעת החוק כיוון שהוא בדרך לביטול: "אין צורך בחוק של ח"כ מריח', ניסנקורן מקדם את הקפאת החוק בדרך עוקפת בתוך משרד המשפטים", אמרו בכחול לבן.

ח"כ בצלאל סמוטריץ' כתב בטוויטר כי "‏מקורותיי אומרים לי שיש דיל סמוי בין ראש הממשלה נתניהו לח"כ מנצור עבאס לפיו חברי הליכוד ‎יברחו מהמליאה כדי לאפשר לאופוזיציה להעביר את חוק קמיניץ לכל הישובים הערבים בארץ - חוק אנטי ציוני שיפגע פגיעה אנושה באכיפת הבנייה הבלתי חוקית ביישובים הערבים.
אם חלילה הם יעשו את זה זה יהיה חטא בל יכופר. מכירת הציונות בעד נזיד עדשים פוליטי".

בהמשך כתב סמוטריץ': "הסיפור הזה הוא פשוט לא יאמן. על ניסנקורן אין לי קושיה. כשאין ציפיות אין אכזבות. אבל אם נתניהו יאפשר לו את זה וימכור את אדמות הלאום ואת הציונות לרשימה המשותפת בתמורה לנזיד עדשים פוליטי, זה אומר שכבר אין לו ערכים ושהוא יהיה מוכן למכור הכל בשביל שרידות אישית ופוליטית".

בתגובה כתב ח"כ מיקי זוהר: "פייק ניוז של סמוטריץ'. בעניין תיקון חוק קמיניץ של ח"כ מריח, סיעת הליכוד תצביע נגד כמו יתר סיעות הקואליציה".

מהו חוק קמיניץ?

כזכור, מאז כניסת החוק תוקף חוק קמיניץ חוקק בשנת 2017 במטרה להילחם במכת המדינה של הבניה הבלתי חוקית. עד חקיקת החוק, תהליכי האכיפה כנגד בניה בלתי חוקית היו מורכבים ולא יעילים. 


(באדיבות 'רגבים')

חוק קמיניץ שנחקק בשנת 2017, הגדיר מחדש את אופן האכיפה כנגד התופעה, בעיקר באמצעות הגדלה משמעותית של הקנסות המוטלים על עברייני הבנייה ובייעול ההליכים המשפטיים כנגדם. מאז כניסתו לתוקף הצביעו רשויות החוק על ירידה של 50% בהיקף התחלות הבניה הבלתי חוקית. 

מאז, הרשימה הערבית המשותפת שמה לה למטרה עליונה לפעול לביטול החוק, וכלל הלחצים הפוליטיים מופעלים בכיוון זה. 

"ביטול החוק יחזיר את המצב לקדמותו ומהווה בעצם הפקרה של הפריפריה לטובת עברייני הבנייה ובאופן שיפגע באופן משמעותי ביכולת המדינה לפתח תשתיות ראויות באזורים אלו. ביטול החוק יסיג את ישראל לאחור ותותיר את המערב הפרוע של הבנייה הבלתי חוקית על כנו, ומהלך כזה מהווה צעד אנטי-ציוני בעליל", אומר מאיר דויטש מנכ"ל תנועת רגבים. "אנחנו קוראים לכל חברי הכנסת הציוניים, מכלל הסיעות, להתנגד להצעת החוק. אנחנו נעקוב ונראה אלו חברי כנסת ייעדרו מהמליאה, ונביא זאת לידיעת הציבור".