בנט ולפיד במאמץ לילי לסגירת ממשלת אחדות

תהליך המשא ומתן להקמת ממשלה של גוש השינוי היה בשיאו במהלך הלילה | חלוקת התיקים כבר החלה: סער ושקד למשפטים וביטחון, מיכאלי והורוביץ לבטחון פנים ובריאות

חדשות כיפה שירה שור, חדשות כיפה 07/05/21 08:56 כה באייר התשפא

בנט ולפיד במאמץ לילי לסגירת ממשלת אחדות
בנט ולפיד. מי יהיה הראשון ברוטציה, צילום: יונתן זינדל/פלאש 90

בחירות 2021: פקיעת המנדט של ראש הממשלה נתניהו והענקתו ליאיר לפיד, ראש הגוש הנגדי, סימנו את האות להתנעת המשא ומתן בין לפיד לבנט, להקמת ממשלת שינוי. המגעים בין השניים היו כמובן עוד קודם, אך כעת התעמקו השיחות והן נסובו כבר סביב חלוקת תיקים.

על פי פרסום ב'ישראל היום', ראשי המפלגות דנו הלילה (ו') על שיבוצי התפקידים במטרה להקים ממשלה מהר ככל הניתן. אמנם אכן מדובר בחלוקה ראשונית אך כבר התקבלו הסכמות רחבות. לפי החלוקה המסתמנת, מלבד בנט ולפיד, גנץ וליברמן יהיו שותפים משמעותיים בממשלה גם הם.

נפתלי בנט יהיה ראש הממשלה הראשון ברוטציה, לפיד ראש הממשלה החליפי ושר החוץ, ואביגדור ליברמן - שר האוצר. בני גנץ דורש להמשיך במשרד הביטחון, אך גם סער - שותף משמעותי גם הוא, לא מוותר עליו. 

אם סער לא יקבל את הביטחון, הוא ידרוש את תיק המשפטים, שאותו דורשת גם איילת שקד, שותפתו של בנט לימינה, שעמדה בראש המשרד בעבר. מקורביה של שקד אומרים כי היא מעדיפה את המשרד לביטחון פנים, אך שמה עלה גם בין חמשת השמות בקרב על תיק התחבורה.

 

לא לפשרה בעקרונות הימין

כפי שנשמע בעבר, תיק החינוך מיועד ליפעת שאשא ביטון מתקווה חדשה, ותיק הדתות די סגור גם הוא למתן כהנא מימינה. עוד הסכמות מסתמנות סביב תיק האנרגיה, שילך ככל הנראה לעמר בר-לב ממפלגת העבודה, ותיק התקשורת לקארין אלהרר מיש עתיד.

ראשי מפלגות השמאל, מרב מיכאלי יו"ר העבודה וניצן הורוביץ יו" מרצ, שיצטרפו לממשלת השינוי, יקבלו ככל הנראה את התיקים החשובים לא פחות - בריאות וביטחון פנים. על תיקים נוספים דוגמת תחבורה, תרבות וספורט ואף חקלאות יש לא מעט מתמודדים, מכלל המפלגות השותפות.

הסמנים הימנים בממשלה, בנט שקד וסער, ישאפו לצמצם את מספר השרים לעד 24 תיקים. לפיכך, חלק מהמשרדים, החדשים בעיקר, ייסגרו כליל: משרד המים, ההשכלה הגבוהה, המשרד לחיזוק וקידום קהילתי, משרד ההתיישבות, וככל הנראה גם משרד הסייבר והדיגיטל.

ב'ישראל היום' אומרים שבנט הבהיר למקורביו כי בהקמת ממשלת האחדות הוא מוכן "ללכת רחוק, אך  לא אתפשר בנושא ההתנחלויות ועקרונות הימין".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן