ליצמן: "נפתלי, אתה אמרת לי על לפיד את הדברים הקשים ביותר"

המפלגות החרדיות תוקפות את בנט: ח"כ משה גפני: "יושב בנט עם לפיד ואומר שניסינו כל האפשרויות להקים ממשלה. למה אתם עובדים על הציבור?" |ח"כ אריה דרעי: "במידה שבנט היה מצטרף היינו יכולים להגיע ל-61. לצערי נפתלי לא עשה את זה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 06/05/21 19:46 כד באייר התשפא

ליצמן: "נפתלי, אתה אמרת לי על לפיד את הדברים הקשים ביותר"
דרעי וליצמן, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

ראשי המפלגות ש"ס ויהדות התורה היום (ה') בהצהרה לתקשורת: דרעי, גפני וליצמן מוסרים את דבריהם לאחר העברת המנדט ליאיר לפיד, קודם לכן נפגשו עם רה"מ נתניהו בפגישת גוש הימין.

שר הפנים אריה דרעי פתח את דבריו בסיבת קיום ההצהרה: "החלטנו אני, ליצמן וגפני אחרי חודש שלם שניסינו הכל להקים ממשלה שתשמור על הזהות היהודית. לא ביקשנו תפקידים וויתרנו על חלק מהדברים. הסכמנו לתת לבנט את הבכורה כדי שימינה שהבטיחה לבוחרים שלה תוכל להצטרף." 

דרעי תקף בחריפות את ח"כ נפתלי בנט בכך שהוא מנע הקמת ממשלת ימין: "במידה שבנט היה מצטרף היינו יכולים להגיע ל-61. לצערי נפתלי לא עשה את זה." והוסיף כי ממשלה עם ח"כ יאיר לפיד הינה ממשלת שמאל: "מדובר בממשלת שמאל, אפילו שבראש יעמוד בנט. ממשלת שמאל עם בנט בראשות הממשלה. אל תעשו טריז בין היהדות החרדית לבין מה שאתם מייצגים. זאת לא ממשלת אחדות או שינוי כמו שאתם קוראים לה, זו ממשלת שמאל שתאבד את הזהות היהודית של המדינה.  אני פונה אליך נפתלי תתעשת"

בפנייה אישית לבנט אמר: "אני פונה אליך נפתלי, עדיין לא מאוחר. 59 זה כמו 61. יש עוד 28 יום ועוד 21 שניתן להקים ממשלה."

ח"כ גפני: "אני אסמוך על בנט שישמור על הדת או ארץ ישראל?"

יו"ר יהדות התורה ח"כ משה גפני דיבר לאחר מכן ותקף את בנט: "יושב בנט עם לפיד ואומר שניסינו כל האפשרויות להקים ממשלה. למה אתם עובדים על הציבור?", גפני הוסיף: "בנט עשה לנו את זה כבר פעם אחת שהלך עם לפיד ואנחנו סבלנו מזה. זה הולך להיות ממשלה אנטי ארץ ישראל. אני עוד השמלאני והטפתם לי מוסר שצריך לשמור על ארץ ישראל. אני מכיר את יש עתיד. הם ישמרו על ארץ ישראל?".

"אני אסמוך על בנט שישמור על הדת או ארץ ישראל? הוא אומר לי כן אבל לא יעשה את זה. אני מצטרף לדברים של דרעי מה שאמר. מלמדים אותי מה זה ארץ ישראל, הרי אני שמאלן. לא מתביישים להגיד את זה עלי. אני ימני. ישבתי שלושים שנה רק עם ממשלות ימין." אמר ח"כ גפני.

ח"כ ליצמן לבנט: "איך אתה מעז לשקר לנו בבוטות"

השר ליצמן בהצהרה המשותפת לשס ויהדות התורה: נפתלי בנט, תסתכל לי בעיניים. מכולם היית איתי קרוב אליך אחרי אתה פנית אליי אחרי שהתפרק ברית האחים שלך עם לפיד. ביקשת שת"פ. שאלתי אותך איך אתה בא אליי אחרי מה שעשיתם לנו? הרסתם את הדת והמסורת. פגעתם בילדים שלנו ובכותל ובכל הקדוש והיקר. אמרת לי הבנת את הטעות שלי, אני עוזב את מה שהיה ויוצאים לדרך חדשה ומה קרה עכשיו? איך אתה מעז לשקר לנו בבוטות.

ליצמן הוסיף: "נפתלי, אתה אמרת לי על לפיד את הדברים הקשים ביותר. אמרת שהוא פילג את העם ושהוא נהג בדרך רעה. הבטחת ונתת מילה שזו טעות שלא תחזור אליה. על בסיס זה לחצנו ידיים ופעלנו יחד. אתה מפיר זאת מולנו החרדים ולא רק מול בוחריך"

"שיהיה ברור לכל כלי התקשורת, כל התדרוכים והדיווחים על שיחות שלנו עם בנט סער ולפיד שקריים. מה שכתוב היום בהמודיע זו טעות ונבהיר זאת. אין אף אחד שמוסמך לדבר איתם וזה לא קורה. לא נתמוך בממשלה של בנט ולפיד בשום צורה אלא בממשלת ימין." אמר ליצמן.