לפיד: "זה הזמן לבחור. בין ממשלת אחדות להמשך הפילוג וההזנחה"

לקראת סיום המנדט של נתניהו, יו"ר יש עתיד מצהיר על דרכו להקמת ממשלה ומתייחס להצעתו של נתניהו לבנט להיות ראשון ברוטציה: "מה שנתניהו מבטיח לא יקרה לעולם״

חדשות כיפה שירה שור, חדשות כיפה 03/05/21 16:07 כא באייר התשפא

לפיד: "זה הזמן לבחור. בין ממשלת אחדות להמשך הפילוג וההזנחה"
יאיר לפיד. "אפשר להקים ממשלה", צילום: אלעד גוטמן

יממה לסיום המנדט של נתניהו, והמגעים להקמת ממשלה של הרגע האחרון בשיאם. לאחר ההצעה של נתניהו לבנט כי יהיה ראש הממשלה הראשון ברוטציה, יאיר לפיד, יו"ר יש עתיד והמועמד המוביל של גוש מתנגדי נתניהו, מצהיר על דרכו להקמת ממשלה עת יפקע המנדט של נתניהו, ומתייחס להצעה של הליכוד לבנט.

בהצהרה לתקשורת, יאיר לפיד אמר כי מבחינתו ומבחינת הגוש שהוא מוביל - ניתן להקים ממשלה: "אני רציתי להגיע לרגע שבו המנדט עובר אלי עם ממשלה סגורה ומוכנה. אף אחד לא עשה יותר ויתורים מאתנו כדי שזה יקרה. אף אחד לא עבד קשה יותר מאתנו כדי שזה יקרה. התשתית מוכנה. אפשר להקים ממשלה".

עוד הוסיף והדגיש את מטרות הממשלה בראשותו: "יש פה הזדמנות היסטורית. לבטל את גדר ההפרדה שיושבת בליבה של החברה הישראלית. לאחד בין דתיים לחילונים, בין שמאלנים לימנים לאנשי מרכז. זה הזמן לבחור. בין ממשלת אחדות להמשך הפילוג וההזנחה. בין אחדות לשלטון הקיצונים. בין מדינה מתוקנת, להמשך שלטון של קלקול ואסונות ושחיתות ושנאה".

לבסוף, לפיד תקף את גוש תומכי נתניהו בהתנהלותם להקמת ממשלה: "הקמת ממשלה זה לא מכרז. זו שליחות. יש כאן מדינה. בעוד יומיים אנחנו יכולים להשביע ממשלה חדשה בישראל. היא לא תהיה מושלמת, אבל היא תהיה ממשלה שתיקח אחריות ותעסוק בניהול המדינה".

בתוך כך, על פי פרסום של יובל קרני, יו"ר יש עתיד התייחס להצעת נתניהו לבנט ואמר כי היא אינה אמינה: ״נפתלי יודע את ההבדל ביני לבין נתניהו. מה שאני מבטיח יקויים; מה שנתניהו מבטיח לא יקרה לעולם״.