ליברמן: "היום נתניהו מקופלת, השלב הבא זה פסק זמן"

גוש השמאל סוער עם התקפלותו של ראש הממשלה נתניהו שהחליט למנות לתפקיד שר המשפטים את גנץ. בכחול לבן טוענים: "מנענו את מזימת אפריל, נמשיך לשמור על הדמוקרטיה". יו"ר מרצ: "כל יום שלו בתפקיד הוא נזק נטו למדינה,

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 28/04/21 13:39 טז באייר התשפא

ליברמן: "היום נתניהו מקופלת, השלב הבא זה פסק זמן"
ליברמן. , צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

ראש הממשלה בנימין נתניהו התקפל היום (ד') ולאחר הסערה בישיבת הממשלה אתמול, החליט למנות לתפקיד שר המשפטים את יו"ר כחול לבן, בני גנץ. בעיני גוש השמאל, מהלך ההתקפלות הוא חלק מנפילתו של נתניהו בדרך להקמת ממשלת שמאל חדשה.

נכנע לבג"ץ: נתניהו הסכים למינוי בני גנץ לשר המשפטים

בכחול לבן הגיבו למינוי, ומסרו: "מנענו את מזימת אפריל, נמשיך לשמור על הדמוקרטיה". יו"ר ישראל ביתנו, ח"כ אביגדור ליברמן כתב בחשבון הטוויטר שלו: "‏היום נתניהו מקופלת, השלב הבא זה פסק זמן". עוד קודם להתקפלות כתב ליברמן: "המאורעות בישיבת הממשלה אתמול, המתיחות בצפון, הרקטות בדרום, האלימות בירושלים והרציחות ומלחמת הכנופיות במגזר הערבי בצפון - מחייבים הקמת ממשלת שינוי מיד". 

ניצן הורוביץ, יו"ר מרצ, אמר בתגובה: "התנהלות מביכה ומבזה של נתניהו. האיש אינו ראוי ואינו יכול לכהן כראש ממשלה. כל יום שלו בתפקיד הוא נזק נטו למדינה. עושים מאמץ גדול להקים ממשלה חדשה והוגנת".

מהתנועה לאיכות השלטון נמסר: "נתניהו הבין שעשה טעות חמורה ולא חוקית כשהעלה במחטף את שמו של אקוניס כמועמד לשר משפטים על אף חוסר ההסכמה בממשלה הפריטטית, ואנו מברכים על ההחלטה למנות את גנץ לשר משפטים. חבל שנתניהו פועל נכון רק כשהוא נצמד לקיר ומבין שלא נותרה לו שום ברירה אחרת אלא להתקפל. כך מתנהל קרקס ולא ממשלה. נמשיך לדרוש בבג״ץ את מינויי ארבעת השרים החסרים באופן מידי לאור החלל השלטוני החמור שנוצר".


(דבריו של נתניהו אתמול)

נזכיר כי בניסיון מינוי שר קבוע במשרד המשפטים, ראש הממשלה בנימין נתניהו פנה לשר הביטחון בני גנץ וביקש ממנו דחייה של 48 שעות למינוי. גנץ השיב כי אינו מתנגד לדחייה, אך הבהיר כי הוא יהיה המועמד היחיד. על פי הפרסום בחדשות 12, היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, התערב בשיחה של השניים ואמר כי הדחייה לא מידתית, על כן - "תוך 40 דקות, כך לפי דרישת בית המשפט, הדיון צריך להגיע למיצוי והחלטה כבר היום".

מאוחר יותר התרצה גנץ והסכים להצעת נתניהו למנות שר משפטים תוך 48 שעות, אך חזר בו, ותקף את שרי הליכוד: "נמאס לי מהזובור שלכם. שקלתי דחייה אבל ירדתי מזה. לא תהיה פשרה. תעלו את המינוי שלי עכשיו. תחמנותכם אומנותכם".

לאחר סיום ההתנצחויות הממשלה הצביעה על מינויו של גנץ למשרד המשפטים - 17 הצביעו נגד, 10 הצביעו בעד והמינוי נפל. נתניהו העלה את מועמדותו של אופיר אקוניס לתפקיד שר המשפטים, הממשלה הצביעה בשנית והמינוי אושר כש-17 הצביעו בעד, 7 נגד ועוד שלושה לא השתתפו. לאחר דין ודברים, מנדלבליט פסל את ההליך וטען: "ההצבעה לא חוקית".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן