נתניהו טוען: "הבחירה הייתה כדת וכדין"

ראש הממשלה מפנה אצבע מאשימה כלפי בני גנץ, וטוען כי ניסה להגיע להבנות ולדחייה של 48 שעות, כדי להסכים על מועמד אחד לתפקיד שר המשפטים. כעת הוא מבקש דחייה נוספת כדי להציע מועמד מוסכם על הצדדים: "מקווה מאוד שבג״ץ ייענה לבקשתי"

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 27/04/21 18:37 טו באייר התשפא

נתניהו טוען: "הבחירה הייתה כדת וכדין"
נתניהו, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

סערת ישיבת הממשלה שהתרחשה היום (ג') ממשיכה להדהד. בישיבה שהתקיימה בזום, תוכנן להעלות להצבעה את מינוי שר המשפטים. מועמדותו של בני גנץ לתפקיד לא קיבלה תמיכה מספקת, וראש הממשלה יזם מייד הצבעה למינויו של אופיר אקוניס לתפקיד, דבר שעבר ברוב קולות, אך לאחר דין ודברים, היועץ המשפטי לממשלה פסל את ההליך וטען: "ההצבעה לא חוקית".

כעת, ולראשונה מאז תום הישיבה, ודקות ספורות לפני הדיון בעניין בבג"ץ, הבהיר ראש הממשלה בנימין נתניהו את השתלשלות הדברים: "בהתאם להחלטת בג"ץ, כינסתי היום את ישיבת הממשלה כדי לדון בבחירת שר משפטים. לפני הישיבה סיכמתי עם בני גנץ שנבקש 48 שעות כדי לנסות ולהגיע למועמד מוסכם".

"בני חזר בו במהלך הישיבה", אמר נתניהו, "אחרי שהוא חזר בו עדיין ניסיתי להגיע לפשרה, כשזו לא הושגה הבאנו את הדברים להצבעה - מועמד אחד אושר ומועמד אחד לא אושר. גם אחרי זה פניתי לבית המשפט שמתכנס עכשיו ואמרתי מבלי לגרוע מעמדתנו, שהבחירה הייתה כדת וכדין ושהמועמד שלנו זכה ברוב גדול. אני עדיין מבקש עוד 48 שעות כדי לנסות ולהגיע להסכמות בין הצדדים על מועמד מוסכם. אני מקווה מאוד שבג״ץ ייענה לבקשתי".

 

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן