כנסת משותקת: הוועדה המסדרת התפזרה ללא הסכמות

הוועדה המסדרת התנגדה להצעת יו"ר הוועדה, ח"כ מיקי זוהר, לבחור בשני סגנים ליו"ר הכנסת, ח"כ אחד מכל גוש, סגנים שיכהנו כנשיאות הכנסת. 12 ח"כים תמכו בהצעה מול 20 ח"כים שהתנגדו להצעה. זוהר: "בנימין נתניהו יהיה יו"ר האופוזיציה"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 19/04/21 22:07 ז באייר התשפא

כנסת משותקת: הוועדה המסדרת התפזרה ללא הסכמות
הוועדה המסדרת, הערב, צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

האם בליכוד הרימו ידיים? לקראת סיומו של יום פוליטי סוער, הוועדה המסדרת בראשות ח"כ מיקי זוהר התכנסה הערב (ב') לדיון ראשון, דיון בו אמורה היתה למנות סגנים זמניים ליו"ר הכנסת וכן לדון בהרכב הוועדות הזמניות והמלצה על ראשי הוועדות הזמניות לענייני כספים ולענייני חוץ וביטחון.

נתניהו: "יש פתרון לפלונטר הפוליטי"

לבסוף, דיוני הוועדה ננעלו ללא הסכמות. זוהר סירב להעלות להצבעה הצעה נגדית להצעתו להמלצה לבחירת מספר שונה של סגני יו"ר הכנסת. ח"כ מאיר כהן הציע לבחור בשלושה סגנים ליו"ר הכנסת שמשתייכים לגוש השינוי, מעבר ליו"ר הכנסת יריב לוין ויעקב מרגי מסיעת ש"ס. זוהר הודיע כי הוא יחדש את דיוני הוועדה רק לאחר שיושגו הסכמות. בנוסף, הוועדה לא דנה בהקמת ועדות זמניות. המשך הפסקת פעילות הוועדות משמעו - כנסת משותקת.

ההצבעה

ההצבעהצילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

בפתח הדיון אמר זוהר: "אני מנסה להגיע להבנות עם כל חברי הוועדה לגבי הנושאים העומדים על על סדר היום". לאחר שהפסיד בהצבעה לבחירת שני סגנים ליו"ר הכנסת, ח"כ אחד מכל גוש, סגנים שיכהנו כנשיאות הכנסת, אמר זוהר דברים לא רגילים, מהם ניתן להבין כי הליכוד לוקחת בחשבון שראש הממשלה בנימין נתניהו לא יצליח להקים ממשלה חדשה, ומנגד גוש השינוי כן יצליח.

"אני שש שנים מכהן כחבר כנסת, קצת יותר, את כולן ביליתי בקואליציה, הייתי חלק ממקבלי ההחלטות, הייתי במוקדי ההשפעה. האמינו לי שלא יהיה לכם קל איתי כשאני אהיה באופוזיציה. הכול בסדר. אם צריך נלך בכבוד, בראש מורם לאופוזיציה".

עוד אמר זוהר: "אנחנו כבר מבינים ומפנימים שאנחנו בדרך לאופוזיציה. בנימין נתניהו יהיה יו"ר האופוזיציה. הוא ממשיך, חד משמעית. עוד הוא אמר: "מה אתם חושבים שהליכוד לא ידע מה זה להיות באופוזיציה? אתם רוצים שאזכיר לכם את שנות בגין הארוכות והקשות באופוזיציה עד שחזרנו לשלטון?

ח"כ זאב אלקין שלוקח חלק בדיוני הוועדה, צייץ בחשבון הטוויטר שלו: "מיקי זוהר כעת בוועדה מסדרת אחרי ההפסד בהצבעה במליאה וגם הפסד בהצבעה בוועדה מסדרת: "אנחנו בדרך לאופוזיציה, בנימין נתניהו יהיה יושב ראש האופוזיציה!". מעניין מה יגידו על זה בבלפור?! נראה לי זה לא היום של מיקי זוהר".

נזכיר כי מוקדם יותר היום, ימינה והליכוד הגיעו להסכמה על הקמת הוועדה המסדרת כשימינה הצביעה בעד הצעת הליכוד ההסכמה המשותפת, עליה עדכן זוהר רגע לפני ההצבעה, אך ההסכמה לא עזרה לבסוף, מכיוון שחברי הכנסת של רע"מ התנגדו - וההצעה של הליכוד נפלה. לאחר מכן, רע"מ תמכה בהצעת יש עתיד אשר זכתה לרוב של 60 תומכים מול 51 מתנגדים, כאשר חברי ימינה נעדרו מההצבעה.