הפלונטר של מיקי זוהר: "מצפים מימינה לתמוך בהצעה"

יו"ר הוועדה המסדרת, יעלה מחר את הצעת הליכוד להרכב הוועדה, לפיה כל 5 מנדטים יהוו נציג, דבר שיעניק לגוש הימין יתרון על פני השמאל. "אם ימינה לא תתמוך בהצעה זו", אמר זוהר, "פירוש הדבר שהיא חברה לגוש השמאל בניגוד להבטחותיה לבוחר"

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 18/04/21 14:31 ו באייר התשפא

הפלונטר של מיקי זוהר: "מצפים מימינה לתמוך בהצעה"
מיקי זוהר. נמצא בפלונטר, צילום: Tomer Neuberg/Flash90

חבר הכנסת מיקי זוהר יעלה מחר (ב') במליאת הכנסת את הצעתו להרכב הוועדה המסדרת שהוא עומד בראשה, לפיה כל 5 מנדטים יעניקו נציג אחד בוועדה. קרי, הליכוד יקבלו 6 נציגים, ויחד עם שאר גוש הימין הם יהיו 10. כך גם גוש השמאל, כשמפלגות ימינה ורע"מ יקבלו נציג אחד לכל אחת מהן ויהוו לשון מאזניים.

בניגוד לליכוד, לפיד ובנט הציעו חלוקה לפיה כל 4 מנדטים שווים נציג, לפיהן דוש הימין יזכה ל-14 נציגים, לפיד והשמאל ל-16 נציגים, 2 לימינה ורק 1 לרע"מ. בכל מקרה ההצבעה תתקיים מחר או ברביעי לאחר שהכנסת תכפה זאת על יו"ר הוועדה, שבהמשך אמור להרכיב את ועדות הכספים וחוץ וביטחון הזמניות. 

"לאחר השיחה שהתקיימה בשבוע שעבר עם כל ראשי הסיעות בכנסת", אמר היום (א') מיקי זוהר, יו"ר הוועדה המסדרת, "החלטתי שבע"ה אעלה מחר למליאה הצעה להקמת הועדה המסדרת לפי הרכב סיעתי בחלוקה ל-5, המשקפת את הכוחות בכנסת בהתאם לתוצאות הבחירות".

יו"ר הוועדה הוסיף ואמר כי, "אנו מצפים מימינה לתמוך בהצעה זו המשמרת את כוחו של הימין ומשאירה בידי ימינה את זכות הוטו בכל החלטה". זוהר ציין כי, "אם ימינה לא תתמוך בהצעה זו, פירוש הדבר שהיא חברה לגוש השמאל בניגוד להבטחותיה לבוחר".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן