הקמת הוועדה המסדרת: התקבלה הצעת יש עתיד | ניצחון קטן לשמאל

מליאת הכנסת התכנסה להכריע איזה גוש יתפעל את הכנסת עד הקמת הקואליציה. ימינה והליכוד הצליחו להגיע להסכמות ביניהן אך לבסוף, רע"מ התנגדה וההצעה נפלה. הצעת יש עתיד התקבלה כשזכתה ל-60 תומכים מול 51 מתנגדים, ימינה נעדרו מההצבעה

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 19/04/21 18:18 ז באייר התשפא

הקמת הוועדה המסדרת: התקבלה הצעת יש עתיד | ניצחון קטן לשמאל
מליאת הכנסת, צילום: דוברות הכנסת - שמוליק גרוסמן

לאחר דחיות רבות בשל מחלוקות בתוך הגושים, מליאת הכנסת התכנסה, והנושא החשוב ביותר שעמד היום (ב') לפתחה, היה ההצבעה על הוועדה המסדרת. תפקידה של הוועדה  הוא לקבל החלטות הנוגעות לפעילות הכנסת, זאת עד הקמתה של הקואליציה.

ימינה והליכוד הגיעו להסכמה על הקמת הוועדה המסדרת כשימינה הצביעה על ההצעה שמגדירה נציג אחד בוועדה לכל 5 ח"כים, ובתמורה הליכוד התחייבה להעביר נציג אחד מהמכסה שלה בוועדה לימינה, כך שהמפלגה תיוצג על ידי שני חברים בוועדה. ההסכמה המשותפת, עליה עדכן ח"כ מיקי זוהר רגע לפני ההצבעה, לא עזרה לבסוף, מכיוון שחברי הכנסת של רע"מ התנגדו - וההצעה של הליכוד נפלה. 60 נגד, 58 בעד. לאחר שהצבעת מפלגתו נפלה, נצפה ראש הממשלה בנימין נתניהו עוזב את המליאה.

יו"ר הציונות הדתית הזדרז והגיב לנפילת הצעת הליכוד: "מי שתלה את יהבו בתומכי טרור גם אכל את הדגים המסריחים, גם חטף מכות, וגם גורש מן העיר".

מיד לאחר נפילת הצעתו של ח"כ זוהר והליכוד התקיימה הצבעה שמית על הצעתו של ח"כ מאיר כהן מיש עתיד, אשר זכתה לרוב של 60 תומכים מול 51 מתנגדים כאשר חברי ימינה נעדרים מההצבעה. 

ח"כ מאיר כהן, הציג את הצעתו ואמר: "ההצעה שלנו משקפת בצורה ברורה ואותנטית את יחסי הכוחות כפי שקבע הבוחר. בסופו של יום 57 זה יותר מ-52. יותר מדי שומעים כאן שמאל וימין. אני לא רוצה לעשות תחרות מי יותר שמאלי ומי יותר ימני, אני רק רוצה להגיד דבר אחד, יכול מאוד להיות שהגיע הזמן שנתחיל לדבר במה טוב למדינה הזאת. יש גם בשמאל ויש גם בימין אנשים שהמשותף להם הוא הרבה יותר מה מפריד ולכולנו יש משותף אחד שזה מדינת ישראל".

יו"ר יש עתיד, ח"כ יאיר לפיד, אמר לאחר ההצבעה והניצחון הקטן שהשיג הגוש התומך בהחלפת נתניהו: "מודה לשותפים. הניצחון בהצבעה על הוועדה המסדרת הוא עוד צעד קטן בדרך לממשלת אחדות ישראלית".