סמוטריץ': העמדה של בנט בראשות הממשלה היא סיכול ממוקד של הדמוקרטיה

יו"ר הציונות הדתית גינה בחריפות את דבריו של הנשיא ריבלין ואת סער ולפיד שגוננו עליו בשם הממלכתיות. הוא האשים את גוש מתנגדי נתניהו בחיבור מלאכותי שנועד רק למטרת הדחתו של נתניהו והפלת שלטון הימין

חדשות כיפה שירה שור, חדשות כיפה 31/03/21 16:10 יח בניסן התשפא

סמוטריץ':  העמדה של בנט בראשות הממשלה היא סיכול ממוקד של הדמוקרטיה
סמוטריץ', צילום: פלאש 90. יונתן זינדל

יו"ר מפלגת "הציונות הדתית", ח"כ בצלאל סמוטריץ' הגיב בחריפות לסערה שהתחוללה בנוגע לדבריו של הנשיא ריבלין.  סמוטריץ' האשים את הנשיא והמגינים על דבריו: "התערבות בוטה בהליך הפוליטי ונקיטת צד לטובת קואליציית שמאל-ערבים בראשות בנט".

הבוקר (ד') קיבל נשיא המדינה את תוצאות הבחירות לכנסת ה-24 ואמר כי השיקול המרכזי שינחה אותו בבחירת המועמד שעליו יטיל את מלאכת הרכבת הממשלה הוא סיכוייו של חבר הכנסת הנבחר להרכיב ממשלה שתזכה לאמון הכנסת, ולא התייחס למספר הממליצים. ‏בתגובה לדבריו, ח"כים מהליכוד תקפו את התערבותו ואמרו כי אל לו להיות שחקן פוליטי. סער ולפיד, בתגובה, גינו את המתקפות והאשימו את חברי הליכוד בחוסר ממלכתיות.

יו"ר "הציונות הדתית", שכידוע כבר הבטיח להמליץ על ראש הממשלה נתניהו, הגיב לסערה והאשים את גוש מתנגדי נתניהו בצביעות: "כל הפוליטיקאים הצבועים שקפצו "בשם הממלכתיות" "להגן" על הנשיא מפני "המתקפות" עליו, יש לכם הסבר אחר לאמירה של הנשיא על כך שהציבור הישראלי בחר ב"חיבורים לא שגרתיים" ו"שיתופי פעולה חוצי מגזרים" מלבד התערבות בוטה בהליך הפוליטי ונקיטת צד לטובת קואליציית שמאל-ערבים בראשות בנט?! על פני קואליציה הומוגנית של המחנה הלאומי?! "

 

 

‏סמוטריץ' גינה את התערבותו של ריבלין: "אין דבר שפוגע בממלכתיות ובמוסד נשיא המדינה יותר מהתערבות בוטה כזו של הנשיא בהליך הפוליטי. ולמרבה הצער זו אינה הפעם הראשונה שרבלין עושה זאת".

סמוטריץ' אף התייחס לשותפו לשעבר, ח"כ נפתלי בנט, ואמר כי העמדה של בנט בראשות הממשלה היא סיכול ממוקד של הדמוקרטיה:

קרוב לחצי ‏העם בחר בנתניהו בצורה חד משמעית. שאר הטוענים לכתר לא נהנים מרבע מהתמיכה הזו, וחיבור מלאכותי ביניהם שאין לו שום מכנה משותף ערכי אידיאולוגי  ונועד רק למטרת הדחתו והפלת שלטון הימין, ויעמיד בראשות הממשלה ראש מפלגה עם בקושי 7 מנדטים יהיה סיכול ממוקד של הדמוקרטיה. בדיוק כמו הפעם ‏הקודמת שבה הנשיא התערב והמציא את הרעיון ההזוי והאנטי דמוקרטי של הפריטטיות שהפך כל קול של מצביע ימין לשווה פי שלוש פחות מקול של מצביע שמאל והביא עלינו את הממשלה הרעה והלא מתפקדת האחרונה. 

 

לסיכום, "הזהיר" סמוטריץ' את הנשיא: "אדוני הנשיא, אם מוסד הנשיאות חשוב לך משוך ידך מפוליטיקה. אתה כורת את הענף שעליו אתה יושב".