הנשיא ריבלין קורא לחיבורים לא שגרתיים

בטקס קבלת תוצאות הבחירות אמר הנשיא: "השיקול המרכזי שינחה אותי הוא סיכוייו של הח"כ הנבחר להרכיב ממשלה שתזכה לאמון הכנסת" | לוין, אוחנה ושטייניץ: "הנשיא לא קובע את תוצאות הבחירות. אסור לו להיות שחקן פוליטי"

מתן ליונס מתן ליונס, חדשות כיפה 31/03/21 10:52 יח בניסן התשפא

הנשיא ריבלין קורא לחיבורים לא שגרתיים
הנשיא ריבלין, צילום: עמוס בן גרשום / לע"מ

נשיא המדינה, ראובן (רובי) ריבלין, קיבל לידיו את תוצאות הבחירות הרשמיות לכנסת ה-24 בטקס שנערך היום בבית הנשיא. בנאומו במעמד החגיגי התייחס ריבלין לצעדיו העתידיים ואמר: "השיקול המרכזי שינחה אותי בבחירת המועמד עליו אטיל את מלאכת הרכבת הממשלה הוא סיכוייו של חבר הכנסת הנבחר להרכיב ממשלה שתזכה לאמון הכנסת".

עוד הוסיף ריבלין: "ממשלה שתשכיל לאחות את הקרעים ביננו, ולשקם את החברה בישראל שספגה מכה קשה ביותר בצל מגיפת הקורונה. העם רוצה חיבורים לא שגרתיים, ושיתופי פעולה חוצי מגזרים".

נראה שהפעם לא מספר הממליצים יהיה הגורם המרכזי אלא חבר הכנסת עם הסיכוי האמיתי להרכיב. כפי שמסתמן כעת לאף חבר כנסת אין 61 ממליצים ולכן ריבלין מאפשר לעצמו מרחב החלטה גדול יותר, המועמדים הפוטנציאלים הם בנט, לפיד ונתניהו.

 יו״ר הכנסת יריב לוין, שר האנרגיה יובל שטייניץ ושר הבט״פ אמיר אוחנה הגיבו לדברי ריבלין: "הנשיא לא קובע את תוצאות הבחירות! אסור לו להיות שחקן פוליטי", והוסיפו "מאז הקמת המדינה כל נשיאי ישראל נתנו את ההזדמנות הראשונה להרכבת הממשלה למועמד שקיבל את מספר הממליצים הגדול ביותר - וכך צריך להיות גם הפעם."