הרב בני לאו מפרסם למי יצביע: "חצי יובל נמנעתי כמעט לגמרי משייכות פוליטית"

רב קהילת רמב"ן בירושלים לשעבר חושף כי בבחירות לכנסת ה-24, יתמוך ברשימת כחול לבן של בני גנץ. "האתגר הגדול ביותר של היהדות במדינת ישראל הוא איך להיות עם שעמוד השדרה שלו הוא כבוד האדם וחרותו. בגלל האתגר הזה אני גאה לבחור בבני גנץ"

חדשות כיפה חדשות כיפה 22/03/21 09:29 ט בניסן התשפא

הרב בני לאו מפרסם למי יצביע: "חצי יובל נמנעתי כמעט לגמרי משייכות פוליטית"
הרב בני לאו, צילום: כיפה

ראש מיזם התנ"ך 929 ורב קהילת רמב"ן בירושלים לשעבר, הרב ד"ר בני לאו, חשף הבוקר בחשבון כי בבחירות לכנסת ה-24 שיחלו מחר, יצביע לכחול לבן. "גאה בבני גנץ ובנבחרת שלו. ככה הכי פשוט", כתב בחשבון הפייסבוק שלו.

"במשך חצי יובל, שנות עבודתי כרב בפועל, נמנעתי כמעט לגמרי משייכות פוליטית. נאמנים היו עלי מאד דברי אבא שלי ז"ל שרב קהילה מוכרח לנהוג כאהרון הכהן ולשאת על לבו את שמות כל שבטי ישראל".

"כמעט", כי בבחירות לפני שנתיים עוד שימש הרב לאו כרב קהילה ובכל זאת עמד על הבמה והביע זעזוע על מפלגת הבית היהודי דאז, שחתמה על בלוק טכני עם "מפלגת תלמידי כהנא המטיפים ארס של גזענות. עבורי המלחמה בהם היתה מלחמה על דמותה של היהדות".

עוד כתב הרב לאו: "האמונה שלי בכוחה של תורה לייצר חברת מופת של הכלה וראיית פנים של ה"אחר" על סוגיו השונים היא הכוח המניע שלי. האתגר הגדול ביותר של היהדות במדינת ישראל הוא אתגר הריבונות. איך להיות עם שעמוד השדרה שלו הוא כבוד האדם וחרותו, כי גר היית בארץ מצרים". לסיכום הוא כתב: "כן, בגלל האתגר הזה אני גאה לבחור בנבחרת של כחול לבן בראשות בני גנץ".

הצהרתו של הרב לאו אינה מפתיעה, שכן לפני כשבוע וחצי כתב כי הוא מודה לאנשי כחול לבן והזכיר בייחוד את שר התרבות והספורט חילי טרופר ואת יו"ר המפלגה, שר הביטחון בני גנץ.

הפעם הקודמת הבהיר הרב לאו כי תמיכתו בכחול לבן אינה ביטוי לעמדותיו הפוליטיות. "ההחלטה של חילי טרופר להמשיך במסע הזה עם בני גנץ מעוררת אצלי כבוד. כמה לעג לועגים להם, כמה הכפשות וכמה זלזול ומעיכה. אבל ההחלטה להיות בשליחות הציבורית הזו מניעה אותם ומחשלת את כושר העמידה שלהם", כתב.


(הרב לאו בראיון לכיפה, ארכיון)

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן