הרב בני לאו לאמיר השכל: "חצית גבול אסור - תתנצל בפני נתניהו"

מנהיג המחאה השווה בין גרמניה בימי היטלר, לממשלת ישראל הנוכחית, וזכה תגובה חריפה מחברו. הרב לאו קרא לו להתנצל ולחזור בו מההשוואה: "גדולה השנאה שמקלקלת את השורה". השכל ענה: "מנסים להשחיר את שמי ואתה נופל לפח"

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 22/11/20 10:01 ו בכסלו התשפא

הרב בני לאו לאמיר השכל: "חצית גבול אסור - תתנצל בפני נתניהו"
הרב בני לאו, צילום: אביטל ליסקר

הרב בני לאו נגד אמיר השכל: בפוסט שפרסם בחשבון הפייסבוק שלו, יצא הרב לאו נגד אחד ממובילי המחאה בבלפור, בעקבות סרטון שפורסם אתמול, בו נראה השכל משווה את ממשלת ישראל הנוכחית לממשלה הנאצית, ואת עלייה היטלר לשלטון נתניהו, כתב הרב לאו להשכל: "חצית גבול אסור".

הרב לאו סיפר כי הוא והשכל מכירים שנים רבות, כאשר הידידות ביניהם נוצרה סביב מסעות לפולין שהובילו השניים. בחודשים האחרונים הביע הרב לאו תמיכה בהפגנות בבלפור, ובמעשיו של השכל עצמו, כאשר ביו היתר אף הגיע למחות על מעצרו של השכל במהלך ההפגנות. 

אמש פורסם סרטון מחודש ספטמבר האחרון, בו נראה השכל משווה בין עליית היטלר לשלטון גרמניה ב-1933, ובין עליית נתניהו, דבר שהוביל את הרב לאו לומר: "עד כאן", ולספר כי, "הערב ראיתי סרטון ובו גם אמיר חצה את הקווים והצטרף לשיח משוחרר רסן ומבעית. גם הוא זיהה תהליכים שהובילו לנפילת הדמוקרטיה ועליית היטלר".


דבריו של אמיר השכל שפורסמו אתמול ועוררו סערה

הרב לאו תיאר שגם כשנאבק נגד חיבור של מפלגות ציוניות למפלגת עוצמה יהודית, הוא השווה בין החקיקה של תלמידי מאיר כהנא לחוקי נירנברג: "התרעתי שזו מפלגה שבשם היהדות מבקשת לחוקק חוקי גזע", אמר הרב לאו, והוסיף כי למרות זאת, "לא העליתי על שפתי וגם לא בליבי את המחשבה שיהודי ייקרא בפי נאצי. התואר הזה שמור לדיראון עולם לשונאי העם היהודי הקשים ביותר".

הרב לאו, שכבר יצא נגד מסרי ההפגנה לפני מספר שבועות, פנה להשכל ואמר: "אמיר, חבר יקר, בדיבורך בבלפור חצית את הקו האסור הזה. אני מתבייש לשמוע את דבריך ומתחנן שתחזור מהם ותתנצל בפי ראש הממשלה בנימין נתניהו".

בתגובה לפוסט ענה אמיר השכל לרב לאו, הדף את הטענות ואמר: "בני, הערב לא דיברתי בבלפור, מנסים להשחיר את שמי ואתה נופל לפח. אתה גורם לי ולשמי נזק רב. אתה האחרון שהייתי מצפה ממנו לכתוב פוסט מבלי לבדוק את הדברים, חבל".

"ברור לי ששונאיך יעשו הכול להשחיר את פניך", הגיב הרב לאו, "ולכן הם הוציאו את ההקלטה שלך מחודש ספטמבר רק עכשיו. אבל ההקלטה היא שלך. אתה אדם יקר בכלל ויקר לי בפרט וההתייצבות שלך למחאה אזרחית נראתה לי כמופת. אבל חצית גבול אסור. גדולה שנאה שמקלקלת את השורה".