ליברמן: "בטח שיאיר גולן מקובל עלי הרבה יותר ממנסור עבאס ואיתמר בן גביר"

יו"ר ישראל ביתנו בעוד התבטאות שנויה במחלוקת, אומר כי אין לו כל בעיה לשבת עם סגן הרמטכ"ל לשעבר בכדי להחליף את נתניהו. על המפלגות החרדיות, אמר: "ישראל ביתנו המפלגה היחידה שאומרת בצורה ברורה – לא נשב עם החרדים"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 28/02/21 09:20 טז באדר התשפא

ליברמן: "בטח שיאיר גולן מקובל עלי הרבה יותר ממנסור עבאס ואיתמר בן גביר"
ליברמן, צילום: פלאש 90

יו"ר ישראל ביתנו, ח"כ אביגדור ליברמן, מספק הבוקר התבטאות נוספת שנויה במחלוקת, כזו המרחיקה אותו מגוש הימין צעד נוסף. בראיון ב-103fm אמר ליברמן כי בשביל להחליף את נתניהו, אין לו בעיה אם מי שהיה סגן הרמטכ"ל, ח"כ יאיר גולן, יהיה שותף קואליציוני. מנגד, עם החרדים ליברמן לא מוכן לשתף פעולה.

ליברמן אמר בראיון כי הליכוד בראשות בנימין נתניהו יחד עם החרדים, הציונות הדתית וימינה שוות 59 מנדטים. מנגד, ישראל ביתנו עם יש עתיד, תקווה חדשה וימינה מקבלות על פי הסקרים 49 מנדטים. לשאלה מי עוד יעזור לו, השיב: "אולי מפלגת העבודה, זליכה או מרצ. בטח שיאיר גולן מקובל עלי הרבה יותר ממנסור עבאס או איתמר בן גביר. הבן אדם היה סגן הרמטכ"ל, בטח מקובל יותר ממנסור עבאס, השותף הטבעי החדש של נתניהו". 

בעוצמה יהודית הגיבה לליברמן ואמרו כי "האיש איבד את זה סופית. ליברמן הצטרף למסע הרדיפה של השמאל נגד בן גביר, במטרה אחת: להקים ממשלת שמאל על מלא. בבחירות הקרובות עם ישראל יצטרך להכריע בין ממשלת ימין חזקה עם ציונות דתית גדולה, לבין ממשלת שמאל מסוכנת עם ליברמן והמשותפת".

בהמשך הראיון, התייחס ליברמן לרוטציה בין ארבע המפלגות, ואמר: "לא צריך שום רוטציה, כל הרוטציות פוגעות ביכולת הממשלה לתפקד ולקבל החלטות. אם זה מה שיפריד בין החלפת השלטון לא שם על זה וטו מוחלט, אני חושב שזה מיותר, אין צורך ברוטציות".

יש עתיד היא המפלגה השניה בגודלה ומובילה את גוש מתנגדי נתניהו, אך ליברמן סירב להשיב האם לפיד מתאים לראשות הממשלה. "אני לא רגוע כשנתניהו ראש ממשלה, פחות רגוע אם בני גנץ יהיה. אני חושב שלפיד הוא בהחלט בן אדם שאני יכול להגיד שאין בו רוע, אין בו זדון. יש פה ארבע מפלגות סבירות, עם אנשים סבירים, ואני לא אתן ציונים לאף אחד".

"ישראל ביתנו היחידה שאומרת בצורה ברורה – לא נשב עם החרדים"

ליברמן שלל מכל וכל שותפות עם המפלגות החרדיות. "מי שרוצה את החרדים בקואליציה, צריך להגיד באופן גלוי שהוא מוותר על האג'נדה האזרחית. נישואים אזרחיים יחד עם דרעי, ש"ס או יהדות התורה? לא הולך ביחד. לכן, ישראל ביתנו המפלגה היחידה שאומרת בצורה ברורה – לא נשב עם החרדים".

יו"ר ישראל ביתנו, סיכם את הדברים בחשבון הפייסבוק שלו. "ממשלה משיחית הזויה או ממשלה ציונית וליברלית? זה בידיים של מעל מיליון איש שלא יצאו להצביע ב-20 ערים בעלות רוב חילוני", הוא כתב. 

"הגיע הזמן שהציבור החילוני, המיעוט הכי גדול במדינת ישראל (כ-45% מהאוכלוסייה), המיעוט הכי מקופח והכי מדוכא, המיעוט שמשרת בצבא, עושה מילואים, עובד ומשלם מיסים, יקבל ביטוי ראוי בכנסת ובממשלה. הדרך היחידה היא לשלוח את ביבי והמפלגות החרדיות לאופוזיציה, וכדי שזה יקרה החילונים חייבים להתעורר ולתת את קולם רק למי שבוודאות לא יישב איתם. חילונים, צאו להצביע".