סקר מנדטים: מצטמצם הפער בין יש עתיד לליכוד

סקר חדש של ערוץ 12 מצביע על תנודה קלה במפת הגושים, כאשר יאיר לפיד עומד על 18 מנדטים ונתניהו על 28. בנט מטפס במעט ל-11 מנדטים וסמוטריץ' מתקרב בסכנה לאחוז החסימה עם 4 מנדטים

חדשות כיפה שירה שור, חדשות כיפה 23/02/21 21:01 יא באדר התשפא

סקר מנדטים: מצטמצם הפער בין יש עתיד לליכוד
יאיר לפיד, צילום: Oren Ben Hakoon/POOL

27 ימים לבחירות ומפת הגושים, על פי הסקרים שמתפרסמים, עדיין לא מוכרעת. עם זאת, תנודה מסוימת מופיעה בסקר שמתפרסם הערב (ג') בחדשות 12, כאשר מפלגת יש עתיד בראשות יאיר לפיד מצמצמת את הפער ממפלגת הליכוד של ראש הממשלה נתניהו, ועומדת על 18 מנדטים, בעוד הליכוד על 28 בלבד. 

תקווה חדשה של גדעון סער ממשיכה לרדת ועומדת רק על 13 מנדטים. ימינה של בנט מתחזקת במעט, עם 11 מנדטים. הרשימה המשותפת יורדת ל-9 מנדטים. ש"ס ויהדות התורה מתייצבות על 8 ו-7 מנדטים, בהתאמה. ישראל ביתנו מתייצבת גם היא על 7 מנדטים.

תנודות נרשמו גם במפלגות הקטנות שמתנדנדות על אחוז החסימה, כאשר העבודה יורדת ל-6 מנדטים, על אף התחזיות החיוביות שניבאו לה עם כניסתה של מרב מיכאלי ליו"ר המפלגה הוותיקה. הפתעה נרשמה במפלגתו של בני גנץ, כחול לבן, עם עלייתה ל-5 מנדטים, ככל הנראה כתוצאה ממאבקו של שר הביטחון לאפשר פתיחה של המשק. 

גם במפלגתו של בצלאל סמוטריץ' 'הציונות הדתית' נרשם שינוי, אך לא כל כך לטובתה: ארבעה מנדטים מקבלת המפלגה בסקר ובכך מתנדנדת על אחוז החסימה, לאחר שבזמן האחרון הצליחה להעלות לחמישה מנדטים. מרצ סוגרת את הרשימה עם 4 מנדטים גם היא.

(ראיון של גדעון סער, יו"ר "תקווה חדשה", בכיפה)