מסתמן: בבית היהודי שוקלים לתת את המקום הרביעי למוטי יוגב

האיחוד הלאומי והבית היהודי בדרך לסגירת רשימות, אך הפרטים על הרכב הרשימה טרם הבשילו. ככל הנראה הרשימה תורכב מריץ' רץ' בין שתי המפלגות, כאשר זהות השיריונים עומדת בסימן שאלה

עדיאל שביט עדיאל שביט, חדשות כיפה 03/02/21 11:13 כא בשבט התשפא

מסתמן: בבית היהודי שוקלים לתת את המקום הרביעי למוטי יוגב
חוזר לכנס? מוטי יוגב, צילום: יונתן זינדל/פלאש 90

בעוד שעתיים תחל בוועדת הבחירות רישום המפלגות הסופי, רישום שיחל מהשעה 13:00 ועד מחר בשעה 22:00.  המגעים לרשימה מאוחדת בין הבית היהודי והאיחוד הלאומי עוד ממשיכים משעות הבוקר, ומסתמן כי בעוד מספר שעות תצא הכרזה על הסכם משותף. ההסכמה היחידה שברורה היא כי סמוטריץ' ירוץ ראשון ברשימה וחגית משה אחריו, אך כל דבר אחר נמצא עוד בדיונים. מסתמן כי הרשימה המאוחדת תהיה בריץ' רץ', כשהמקום הרביעי מיועד לבית היהודי, וכעת עולה שם חדש מי יקבל אותו - ח"כ לשעבר מוטי יוגב.

בהסכם בין משה לסמוטריץ' עלתה האפשרות כי המקום הרביעי יהיה שייך לבית היהודי אך זה יהיה שיריון מבחוץ שיוסכם על שני הצדדים. אחד השמות שעלה אמש הוא שמה של עו"ד ניצנה דרשן-לייטנר מוכרת בימים האחרונים בעיקר כעורכת הדין המייצגת את יהונתן פולארד. אך על אף שהיא דמות שתוסיף את הגיוון ברשימה, הבוקר עלה שם חדש בין הצדדים והוא מוטי יוגב, שפרש מהחיים הפוליטיים בסבב הקודם. מוטי יוגב הוא אחד השמות החזקים בבית היהודי ותומך חזק של חגית משה. רק הבוקר הוציא מכתב לחברי המרכז לתמוך בשיקולי חגית משה בהרכבת הרשימה.

על אף שמדובר בדמות חזקה שעשויה להביא מצביעים רבים שחשים שנעשה עוול ליוגב בסבב הקודם, השיריון לא יצא בפועל. הסיבה העיקרית היא המחויבות של משה אל תוצאות הפריימריז במפלגה, בה כזכור זכה דוידי בן ציון במקום הראשון. בשל ההתלבטות משה עשויה ללחוץ כי המקום הרביעי יינתן לבן ציון מתוך נתינת אמון לחברי המרכז שדורשים זאת. מנגד נמצא סמוטריץ' שיעדיף שיריון חיצוני בכל מקרה שיהיה מקובל על שני הצדדים וגם יעי=ניק לו את הגיוון לו הוא זקוק כדי לפנות ליותר קהלים בציונות הדתית. וכל הדיונים הללו הם לפני השיקול האם לחבור לעצמה יהודית ונעם, ולהבטיח להם מקומות ברשימה.

מהבית היהודי נמסר: "אנחנו לא מנהלים מו"מ בתקשורת ולא מגיבים לאף דיווח שקשור או נוגע למו"מ. בעזרת ה' עד סוף השבוע נציג בשורה של אחדות גדולה לציונות הדתית".

ממוטי יוגב טרם התקבלה תגובה

.com/watch?v=0O-XIjC-PUo&feature=emb_title