מוטי יוגב לקראת ההצבעה במרכז: ראוי שנגבה את היו"ר

חבר הכנסת לשעבר נערך לחתימת ההסכם עם האיחוד הלאומי, וקורא לתמוך בו במרכז המפלגה: "חברי המרכז הצביעו לחגית ולנאמנות לדרך הציונית-דתית, לא לטשטושה"

חדשות כיפה יהונתן קליין, חדשות כיפה 03/02/21 09:10 כא בשבט התשפא

מוטי יוגב לקראת ההצבעה במרכז: ראוי שנגבה את היו"ר
מוטי יוגב, צילום: Gili Yaari/Flash90

המגעים בין הבית היהודי לאיחוד הלאומי נמצאים בישורת האחרונה, כך לפחות לדבריה של יו"ר הבית היהודי, חגית משה, ובמפלגתה כבר נערכים לקרב על ההצבעה במרכז לאישור ההסכם. כזכור, כינוס המרכז לאישור ההסכם, שנקבע לאתמול, נדחה להערב (ד'), וח"כ לשעבר מוטי יוגב, שנחשב לאחד מאלו שהביאו לבחירתה של חגית משה, קורא לחברי המרכז לתמוך בהסכם הריצה המשותפת שתביא.

חגית משה: "מאמינה שבשעתיים הקרובות תהיה בשורה"

"עת מורכבת לייצוגה הפוליטי של הציונות הדתית בכנסת ישראל. עת מורכבת וממנה יוושע", כתב יוגב במכתב לחברי המרכז. לדבריה, "מפלגת הבית היהודי נדרשת לחיבורים בכדי להמשיך ולייצג את עולם הערכים הציוני- דתי בשדה הפוליטי".

יוגב ציין כי "בבית היהודי נבחרה חגית משה ליו"ר ואחריה נבחרו דוידי, קותי ודובי. חברי המרכז הצביעו לחגית ולנאמנות לדרך הציונית - דתית, לא לטשטושה". לדבריו, "יש בינינו חילוקי דעות וזה בסדר גמור, ראוי לכבד גם דעות שונות. יחד עם זאת, חגית היא שנבחרה, והיא, באמצעות נציגיה, בהם מהמקצועיים שיש לנו, מקיימת משא ומתן משמעותי, להשגת מירב העמדות שניתן להשיג לטובת הבית היהודי והציונות הדתית כולה.

"ראוי שנגבה אותה ואת יתר נציגינו". הדגיש יוגב. "כולנו תפילה שנגיע תוך שעות לאיחוד הכוחות, לרשימה משותפת הטובה ביותר שניתן להשיג, שתביא לתוצאה הגבוהה ביותר שניתן, בבחירות הבאות עלינו לטובה".

"אתמול ישבנו עד השעות הקטנות של הלילה על ניסוחים וחיבורים", אמרה יו"ר הבית היהודי בראיון לכאן חדשות. "מאמינה שבשעתיים הקרובות תהיה בשורה". כזכור, אמש דחו בבית היהודי את כינוס המרכז, שתוכנן לאתמול בערב, ב-24 שעות. בהודעה של המרכז נכתב שהמשא ומתן על הריצה המשותפת עדיין לא הגיע לסופו. עקב כך כינוס מרכז המפלגה והצבעה על הסכם ריצה משותפת שתוכנן לאתמול, נדחה להערב בשעה 20:00.

בכנס יוצג ההסכם לאחריו תתקיים הצבעה לאישור הסכם ריצה משותפת כפי שיוצג על ידי יושבת ראש המפלגה. במידה ואכן יהיה הסכם בין הצדדים עד מחר ההסכם יהיה תלוי באישורו של חברי המרכז. אך במידה וגם ביום רביעי עדיין לא יגובש הסכם מלא, יובא בפני המרכז הצבעה אחרת שתאשר ותסמיך את יו״ר המפלגה לחתום על הסכם ריצה משותפת עם מפלגות אחרות לפי דעתה שלה.

בהמשך הראיון התייחסה חגית משה לריצה משותפת גם עם מפלגת עוצמה יהודית ומפלגת נעם, שחתמו בעצמן על הסכם לריצה משותפת, ולא נשמעה נלהבת מהאפשרות לחיבור. לדבריה, במפלגה "שוקלים את העניין של חבירה לצורך בחירות ואז פירוד, רק כי אני לא רוצה שנגיע לסבב רביעי של בחירות. אם נראה שעוצמה לא מוכנה להיכנס ואז לצאת - הם לא יהיו איתנו".