נתניהו לרגל יום השואה הבינלאומי: "נבטיח בעזרת ה' את נצח ישראל"

ראש הממשלה אומר בסרטון מיוחד לציון יום השואה הבינלאומי כי "נגע האנטישמיות הרעיל מוסיף להתפשט במאה ה-21", אך מוסיף, "אם בתקופת השואה היינו חסרי בית ונאלצנו להתחנן בפני אחרים שיגנו עליו - אז לא עוד. כיום אנו נטועים במולדתנו"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 27/01/21 09:27 יד בשבט התשפא

נתניהו לרגל יום השואה הבינלאומי: "נבטיח בעזרת ה' את נצח ישראל"
נתניהו מניח זר בפורום השואה העולמי בשנה שעברה, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

לרגל יום השואה הבינלאומי שחל היום (ד'), אומר ראש הממשלה בנימין נתניהו כי "'לעולם לא עוד' אינה רק סיסמה. זוהי מדיניותנו, זוהי שליחותנו וזוהי משימתנו". הטקס המרכזי לציון יום השואה הבינלאומי יתקיים אחר הצהריים במחנה ההשמדה אושוויץ ויתקיים במתכונת מקוונת. בטקס יישאו דברים נשיא פולין, שגרירת ישראל, שגריר רוסיה וניצולי המחנה. בגרמניה תתקיים אזכרה בבונדסטאג במעמד הנשיא פרנק-ואלטר שטיינמאייר וקנצלרית גרמניה אנגלה מרקל.  

"היום, 27 בינואר, העולם מציין את רציחתם באכזריות נוראה של שישה מיליון יהודים – גברים, נשים וילדים – על ידי הנאצים ועוזריהם בשואה", פתח נתניהו את דבריו. "אנו זוכרים את הפרק האפל ביותר בתולדות האנושות, כשמדינה אירופית מחליטה לאמץ תכנית שיטתית להשמדת היהודים, עד האחרון שבהם, תוך שהיא מגייסת את מלוא עוצמתה התעשייתית המפותחת כדי לממש את הזוועה המחרידה הזאת".

השואה הגיעה בעקבות האנטישמיות המשיך ראש הממשלה. "הרצח ההמוני של העם היהודי לא התרחש בחלל ריק. במשך מאות שנים, האנטישמיות הייתה תופעה נפוצה ברחבי אירופה. באין מי שיקרא עליה תיגר, היא התעצמה, התפשטה ולבסוף התפרצה במלוא כוחה".

נתניהו אמר כי גם לאחר השואה האנושות לא הפיקה לקחים: "שנאת ישראל, ששורשיה נעוצים בזמנים קדומים ושהטביעה את חותמה השלילי על ימי הביניים, עברה במלוא עוזה לעידן החדש. ישנם מי שחשבו שאחרי זוועות אושוויץ וטרבלינקה, האנושות תפיק את הלקחים הדרושים אחת ולתמיד, תתנער מרעל האנטישמיות ותשליך את השנאה ההרסנית למקומה הראוי בפח האשפה של ההיסטוריה".

"ובכן, הם טעו טעות מרה. נגע האנטישמיות הרעיל מוסיף להתפשט במאה ה-21. גילויו ניכרים בקמפוסים של אוניברסיטאות מכובדות בצפון אמריקה, במדרסות בדרום אסיה ובקרב אליטות אירופיות. האנטישמיות נוכחת בעולם המפותח במערב ובעולם המתפתח במזרח. זוהי המדיניות הרשמית של איראן, שמצהירה יום אחר יום, ביוהרה שחצנית: היעד שלנו הוא להכחיד עוד שישה מיליון יהודים, ולהשמיד את מדינת ישראל".

האנטישמיות לעולם תהיה קיימת אמר נתניהו. "אכן, טרם נמצא חיסון לנגיף האנטישמיות. ויש גם מי שאומר, שתופעה זו לא תיעלם כי יש דברים שלעולם אינם משתנים. אבל אני יכול לומר לכם מה כן השתנה: אנחנו, העם היהודי, השתנינו. אם בתקופת השואה היינו חסרי בית, חסרי מדינה וחסרי ישע, ונאלצנו להתחנן בפני אחרים שיגנו עליו - אז לא עוד. כיום אנו בני חורין, נטועים במולדתנו ובעלי עוצמה כבירה במדינתנו העצמאית".

ראש הממשלה סיים את דבריו בנימה אישית: "כראש הממשלה של מדינת ישראל החזקה והגאה – מדינה שנולדה לחיים חדשים אחר השואה, מדינה שקמה מאפר ההשמדה, מדינה שהעניקה בית לשורדים, מדינה שבה העם היהודי מגשים את חלום תקומתו - אני נשבע שלעולם לא נשכח את העבר הטרגי, ושלעולם לא נהיה עוד חסרי ישע בפני מבקשי נפשנו. 'לעולם לא עוד' אינה רק סיסמה. זוהי מדיניותנו, זוהי שליחותנו וזוהי משימתנו. אנו נעמוד בהן, ונבטיח בעזרת ה' את נצח ישראל".

 

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן