ניר אורבך הצביע: "אנחנו מפלגה חיה ותוססת"

אחוז הצבעה גבוה נרשם בבחירות לראשות הבית היהודי. מנכ"ל המפלגה אורבך הצביע: "זהו יום חג לציונות הדתית. היום - שומרים על הבית היהודי. מחר - בנט, אורבך וסמוטריץ' רצים ביחד"

חדשות כיפה יהונתן קליין, חדשות כיפה 19/01/21 17:50 ו בשבט התשפא

ניר אורבך הצביע: "אנחנו מפלגה חיה ותוססת"
ניר אורבך מצביע , צילום: יח"צ

הבחירות לראשות הבית היהודי נמשכות כסדרן. הקלפיות צפויות להיסגר בשעה 20:00, ולקראת חצות צפויה הכרזה על המנצח. מנכ"ל המפלגה ניר אורבך, המתמודד על ראשות המפלגה מול חגית משה, הגיע להצביע בקלפי בפתח תקווה.

אורבך אמר כי  "זה יום חג לציונות הדתית ולבית היהודי. הבית היהודי הוא בין המפלגות היחידות המקיימות הליך בחירות דמוקרטי. היום - שומרים על הבית היהודי. מחר - בנט, אורבך וסמוטריץ' רצים יחד".

לדברי אורבך, "חזרנו להיות הגורם המחבר בין הימין החדש מחד והאיחוד הלאומי מאידך, ואני חושב שכבר מהערב אנחנו חייבים להיכנס בנט, סמוטריץ' ואני לחדר סגור, לשבת בשולחן ביחד ולצאת משם רק כשיצא עשן לבן".

חגית משה: "הציבור רוצה אחדות"

מוקדם יותר הצביעה המועמדת לראשות מפלגת הבית היהודי וסגנית ראש העיר ירושלים, חגית משה, בקלפי בשכונת רמות בירושלים, לצד בעלה איציק משה. לאחר ההצבעה שוחחה משה עם כתבים במקום, ואמרה: "הערב נצא לדרך חדשה. הציונות הדתית מחכה לבשורה. מי שרוצה שמה שהיה יישאר אותו דבר - שלא יצביע לי. מי שרוצה לצאת לדרך חדשה, של שקיפות ואחדות, שיצביע לי כדי שיחד נצא לדרך חדשה".

בהצהרה לתקשורת הוסיפה משה, כי תפעל לאיחוד הציונות הדתית: "הבחירות האלה יהיו דרמטיות וחשובות לציונות הדתית כולה. מה שמונח על הכף בימים אלה הוא עתידה הפוליטי של הציונות הדתית, והאם נמשיך להוות כוח פוליטי רב השפעה במדינת ישראל, או שנעלם לחלוטין.

"בשביל זה צריך שכולנו נשים את המשקעים בצד, ונחזור ללכת יחד. ברגע שאבחר אפעל באופן מיידי לחיבור אמיתי ומיזוג מפלגות עם השותפים מהאיחוד הלאומי ומיד לאחר מכן ננהל את המהלכים לחיבור גדול של כל חלקי הציונות הדתית, כפי שפעלנו בסבבי הבחירות הקודמים".

"מעל הכל הציבור רוצה אחדות. בכל פעם שניהלנו את המו"מ בתקשורת וכל צד זרק רפש על הצד השני, הציבור הצביע ברגליים ונטש", אמרה בסיום דבריה.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן