חגית משה: "אני רוצה אחדות, ממקום שוויוני ולא ממקום של אפיסת כוחות"

סגנית ראש עיריית ירושלים, בראיון ראשון מאז הכריזה על התמודדותה לתפקיד יו"ר הבית היהודי, מבטיחה כי תדאג לייצג את כלל הציונות הדתית: "אני אהיה נציגה גם של הנשים, גם של הרבנים וגם של הצעירים". אך היא מכירה בכוחה המוגבל של המפלגה: "אני לא חושבת שאנחנו צריכים להנהיג את המדינה, אבל כן להשפיע"

עדיאל שביט עדיאל שביט, חדשות כיפה 13/01/21 12:51 כט בטבת התשפא

חגית משה: "אני רוצה אחדות, ממקום שוויוני ולא ממקום של אפיסת כוחות"
חגית משה באולפן כיפה, צילום: כיפה

סגנית ראש עיריית ירושלים והמועמדת לראשות הבית היהודי, חגית משה, הגיעה לראיון ראשון מאז הכרזתה כי תתמודד לראשות הבית היהודי. עם תחילת הריאיון התייחסנה משה לדיווחים כי מי שעומד מאחורי פרישתו של הרב רפי פרץ, וקידום מועמדים לראשות הבית היהודי הוא לא פחות מראש הממשלה בנימין נתניהו בעצמו. "אני יכולה להגיד מה שאני יודעת. יש לי שיחות עם ראש הממשלה, ולא שיתפתי מעולם את השיחות שלי איתו" קובעת משה, "בכל מקרה מעורבות של ראש הממשלה בבית היהודי אני לא מכירה".

משה מודעת לכוחה המוחלש של הבית היהודי, אך טוענת כי עוד לא אבד עליה הכלח "לא הייתי מגיעה להתראיין באולפנים אם לא היה ברור שיש עתיד לבית היהודי. אנחנו אלה שנכריע איזו ממשלה תקום כאן, אם זאת תהיה ממשלת ימין ומה יהיו מרכיביה. עיני כולם אל הבית היהודי כי יש לו עתיד ויש לו מה להגיד". על אף הטענה כי הבית היהודי עוד רלוונטית, משה עוד לא מוכנה לבוא בדרישות עבור הבית היהודי "קודם כל אני עסוקה בלהיבחר לראשות הבית היהודי. כשאבחר אני אבוא למשא ומתן עם השותפים הטבעיים שלנו ממקום שוויוני. ונחזיר את הבית היהודי למקומה המפלגתי הראוי". 

מי השותף הטבעי שלך בנט או סמוטריץ'?

"אני רוצה לאחד את כוחות הציונות הדתית למקום אחד. כיוצאת המפד"ל אני זוכרת שהמפלגה הייתה כוללת את זבולון המר, חנן פורת, הרב יצחק לוי ושאול יהלום, נציגות של כלל המגזר. זו הייתה מפלגה אחת רצינית ומשמעותית, ויחד לכולם היה את הכוח להשפיע על כלל הפוליטיקה הישראלית והמרחב הציבורי. אין לי חלומות על ראשות ממשלה, אני לא חושבת שאנחנו צריכים להנהיג את המדינה, אבל כן להשפיע עליה. אני נכנסת למרוץ הזה כי אני רוצה אחדות, ממקום שוויוני ולא ממקום של אפיסת כוחות, זה גם מה שהציבור רוצה".

רבים רואים בך כמי שתייצג את החרד"לים, לאחרונה ציטוטו אותך אומרת ש'ירושלים היא מגוון שבין הר המור למרכז הרב', אולי השותף הטבעי שלך הוא סמוטריץ'?

"אני שמחה שיש לי את ההזדמנות להסביר את דברי. אני רציתי להסביר לחברי המרכז שבירושלים יש מגוון רחב, זו לא עיר קטנה. מה שרציתי להגיד זה שבצפון העיר יש את מרכז הרב ובדרום את ישיבת הר המור, אבל שבאותה מידה יש את פסגת זאב במזרח, שזו פריפריה חברתית, ושיש את תלפיות במערב כדי להדגיש את המגוון. רק בגלל להט הדברים ועייפות יצא שהזכרתי רק את הצפון והדרום, אבל כוונתי הייתה לציין את הקצוות בירושלים. אני מדגישה כאן שוב אני נציגת הבית היהודי בירושלים ואני מייצגת את כל מגוון הצינות הדתית בעיר , גם של הצפון והדרום אך גם של המזרח והמערב. וכמו שבירושלים אני מאחדת את כל המנעד הזה, כך אני רוצה גם לעשות בפוליטיקה הארצית. אני אהיה נציגה גם של הנשים, גם של הרבנים וגם של הצעירים. אני שמחה שזה מה שצוטט בסוף מהשיחה הזו, כי כנראה שאר הנושאים היו ברורים וסדורים".   

את מאמינה שתזכי? המעמד שלך בסניף של הבית היהודי התערער

"סניף ירושלים הוא מאוד גדול, ויש כאלה גם שם שלא רוצים לראות אותי בראשות המפלגה אבל הרוב תומך בי. הרי נבחרתי להיות יו"ר הסניף בירושלים, בדיוק עם אותם חברים כך שמעמדי בסניף הוא ברור. הציבור בירושלים הוא מאוד מגוון  וכולם תומכים בי בגלל העשייה שלי והקבלות שאני מביאה. בעזרת השם גם אנצח".

במידה ותיבחר משה תהיה האישה הראשונה שתעמוד בראשות המפלגה, דבר שאין יוצר חשש בקרבה כלפי יחס הבוחרים במידה ותעמוד בראש. "אני האישה הראשונה בראשות הסניף בירושלים, סגנית ראש העיר מטעם הבית היהודי, מחזיקת תיק הכספים, בכל אלו הייתי האישה הראשונה, וכולם יודעים מי אני ומה עמדותיי. הציבור בירושלים מאמין בי בגלל העשייה ולא בגלל שאני אישה או לא".  

לסיום משה מציינת כי במידה ותיבחר היא אמנם תיאלץ לעזוב את ירושלים אך מבטיחה "אני אמשיך לדאוג לירושלים, אני אוהבת את ירושלים, זו זכות אדירה עבורי להיות איפה שאני היום בעיר". כשנשאלה האם תרצה להחזיק בתיק ירושלים כמו קודמה בתפקיד ענתה "אני כבר היום מחזיקה בתיק ירושלים".