בנט עוקץ: "נתניהו משתמש בפוליטיקאים מסוימים כדי להחזיר אותנו לנישה קטנה"

יו"ר ימינה משיב לטענות מצידו של סמוטריץ', קורא לאחדות אבל גם עוקץ: "הציונות הדתית לא נמצאת בתחרות מתמדת לומר את הדבר הכי קיצוני, מפלג ופרובוקטיבי כדי לתפוס כותרת"

חדשות כיפה יהונתן קליין, חדשות כיפה 11/01/21 12:28 כז בטבת התשפא

בנט עוקץ: "נתניהו משתמש בפוליטיקאים מסוימים כדי להחזיר אותנו לנישה קטנה"
נפתלי בנט, צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

המאבק בין סמוטריץ' לבנט לקראת הכרעה על ריצה משותפת או נפרדת בבחירות נמשך. יו"ר ימינה מפרסם היום (ב') פוסט, בו הוא משיב לטענות הנשמות מכיוונו של סמוטריץ' בימים האחרונים, והוא מפרט את עקרונות מפלגתו. 

בסביבת בנט מציבים אולטימטום לסמוטריץ': נרכיב רשימה לבד

בנט התייחס לטענה לפיה הוא נוטש את ערכי הציונות הדתית וההתיישבות למען הכלכלה, על רקע סיסמתו "לא פרנסה - לא מעניין" ואומר כי "הערכים שלנו מוחלטים. אך כאשר האחים שלך רעבים ובחרדת פרנסה, הדבר הדחוף ביותר הוא להושיט להם יד, לאפשר להם לחזור לחיות. כאשר העם שלך מפוצל ומפולג, אתה צריך לפעול לאיחוי הקרעים, לא להתנשא ולהמשיך לפצל עוד ועוד".

בהמשך פירט בנט את עמדותיו וכתב כי "השאלה הבסיסית היא האם נחזור אחורה להיות מש״ק הדת של ישראל, כפי שנתניהו ואחרים מייחלים, או שנתקדם להנהגה לאומית". לדבריו, "הערכים הבסיסיים שלנו הם מוחלטים ולא משתנים:
לעולם לא נמסור סנטימטר אדמה של ארץ ישראל ונחזק את ההתיישבות בכל חלקיה. (כבר לפני 8 שנים אמרתי בראיון ל-CNN לראשונה: "עם לא יכול להיות כובש בארצו"; מנעתי מנתניהו לבצע את שחרור המחבלים הרוצחים תושבי ישראל למרות שהוא איים לפטר אותי). לעולם לא נאפשר מלחמת אחים בעם ישראל. נתקן את מערכת המשפט שלצערנו שבורה. נחזק את זהותה של מדינת ישראל כמדינת הלאום של העם היהודי. נדאג לכל אזרח בישראל כאילו הוא בן משפחתי.  נפעל למקסימום חירות של האזרח עם מינימום הכרחי של התערבות הממשלה. כלכלה חופשית עם ערבות הדדית". 

בהמשך הציג בנט מעין שו"ת הנוגע לעקרונות מפלגתו ולהתנהלותו במערכת הבחירות. "שאלה: אז מה כוונתך ב"לא פרנסה – לא מעניין"? תשובה: חז"ל אמרו "אם אין קמח – אין תורה": אידיאלים נשגבים מאבדים מהמשמעות שלהם כאשר אדם רעב, כאשר אינו יודע איך יאכיל את ילדיו מחר ואיך ישלם שכר דירה ולא יפונה מביתו". 

"לא מאמינים שכל האמת אצלנו"

בהמשך דבריו עקץ בנט את יו"ר האיחוד הלאומי, בצלאל סמוטריץ', בלי להזכיר את שמו, וקרא לו להצטרף לריצה המשותפת: "הציונות הדתית מאמינה ביהדות מקרבת ולא ביהדות מתנשאת ומרחיקה", כתב בנט. "הציונות הדתית גאה בשירות משמעותי של בניה ובנותיה בצה"ל ובשירות לאומי. הציונות הדתית דוגלת בהתנדבות ובנתינה, ללא תנאים למען המדינה הנפלאה שלנו, בהשתלבות בחברה ובהנהגת המדינה - לא בהתבדלות ממנה. הציונות הדתית על גווניה השונים דוגלת במסורת ישראל, בתורת ישראל, באחדות עם ישראל ובשלמות ארץ ישראל.
אנחנו לא חושבים שכל הצדק בכיס שלנו. יש מקום לדעות אחרות וגוונים שונים בחברה הישראלית. צריך להקשיב; לא להתנשא". 

בצלאל סמוטריץ

בצלאל סמוטריץ'צילום: צילום מסך יוטיוב

לדברי בנט, "בשונה מאחרים, אנחנו לא נסכים להיות נשלטים מרחוק על ידי נתניהו ואיננו בכיס של אף אחד. נתניהו מייחל להחזיר אותנו לנישה קטנה, והוא משתמש בפוליטיקאים מסוימים לשם כך. 
לא נאפשר זאת. אנחנו הולכים להנהיג". הוא הוסיף כי "הציונות הדתית לא נמצאת בתחרות מתמדת לומר את הדבר הכי קיצוני, הכי מפלג והכי פרובוקטיבי כדי לתפוס כותרת. הפוך. צריך לאחד ולא לפצל, להרגיע את הפילוג בעם מבלי לוותר על ערכינו". 

לסיום כתב יו"ר ימינה: "חונכנו כל חיינו להוביל. להנהיג. לא נחזור לימים בהם היינו מש"ק הדת. אני קורא לכל  עם ישראל, ולכל בניה ובנותיה של הציונות הדתית: בואו איתנו להנהגת ישראל".