בסביבת בנט מציבים אולטימטום לסמוטריץ': נרכיב רשימה לבד

בסביבתו של יו"ר ימינה אומרים כי אם בתוך שבוע לא תהיה התקדמות במו"מ, תתחיל מלאכת הרכבת הרשימה ללא האיחוד הלאומי. מנגד בסביבת סמוטריץ' אומרים כי מי שמעכבים את ההתקדמות לריצה משותפת הם אנשי בנט

חדשות כיפה יהונתן קליין, חדשות כיפה 11/01/21 08:21 כז בטבת התשפא

בסביבת בנט מציבים אולטימטום לסמוטריץ': נרכיב רשימה לבד
סמוטריץ ובנט, צילום: פלאש 90. יונתן זינדל

מי אשם במצב אליו נקלעו מפלגות הציונות הדתית? המשא ומתן לריצה משותפת בין מפלגת הימין החדש בראשות בנט לבין האיחוד הלאומי בראשות סמוטריץ' נקלע למבוי סתום, ובשני הצדדים מטילים את האשמה על הצד השני. 

סמוטריץ': "כבר שלושה חודשים אני מתחנן בפני נפתלי להמשיך באותה הדרך"

על פי דיווח הבוקר (ב') בכאן חדשות, בסביבת יו"ר ימינה, נפתלי בנט, הציבו לסמוטריץ' אולטימטום, והודיעו כי אם לא תחול התקדמות במשא ומתן עד סוף השבוע, יתחילו שם בהרכבת הרשימה בעצמם, ולא יחכו לסמוטריץ'. 

מנגד, בסביבת יו"ר האיחוד הלאומי אומרים כי האשמים בחוסר ההתקדמות לריצה משותפת הם הימין החדש ובנט עצמו. אמש, בפרק נוסף בסאגה הבלתי נגמרת של פוסטים, ראיונות ותדרוכים, טען סמוטריץ' כי הוא מתחנן בפני בנט כבר שלושה חודשים "להמשיך באותה הדרך", של רשימת "ריץ'-רץ'": "אני באמת לא מבין מה השתנה פתאום. למה כבר שלושה חודשים אני מתחנן בפני נפתלי להמשיך באותה הדרך, שאתה ואני ורוב הציבור הדתי שמח בה ומרגיש בה טוב, והוא מסרב. למה שוב הוא מחכה לדקה התשעים, מנהל מו"מ מקביל עם גנץ, והפעם מבקש לבלוע את הציונות הדתית בתוך הימין החדש במקום להמשיך בשותפות חברית, טובה והגונה". כתב סמוטריץ'.

הפגישה במעון ראש הממשלה שבוטלה

מוקדם יותר פורסם ב'ידיעות אחרונות' כי ראש הממשלה נתניהו, שמעוניין לתקוע טריז בין בנט לסמוטריץ' כדי להקטין את בנט, זימן אליו לפגישה את סמוטריץ' ואת יו"ר עוצמה יהודית איתמר בן גביר, בניסיון להגיע להסכמות על ריצה משותפת של שניהם, בנפרד מבנט. 

על פי הדיווח, בן גביר סירב בסופו של דבר להגיע לפגישה, כי לדעתו סמוטריץ' תכנן להשתמש בה כמנוף לחץ על בנט בלבד, ללא ניסיון להגיע להסכמות. בסביבת ראש הממשלה דחו את הדיווח ומסרו כי מאמצים לתיאום פגישה כזו לא מוכרים להם.

מסביבת סמוטריץ' נמסר כי "מפלגת הציונות הדתית מנהלת את ענייניה בעצמה ואין לה צורך בסיוע או בתיווך של איש".

עו"ד איתמר בן גביר מסר בתגובה: "היינו יותר משמחים שבצלאל סמוטריץ יהיה שותף לחיבור אמיתי בציונות הדתית והקמת מפלגה שתיצור מפץ ימני, אך לפי כל האינדיקציות בצלאל בחר שלא להצטרף לחיבור הנרקם רוצה בסך הכול להגדיל כוחו אצל בנט. לא נגיב על שאר הטענות המועלות".