מתמודד שלישי לראשות הבית היהודי: איתי גרנק

הפריימריז לראשות הבית היהודי מתקרב, ועוד אנשים מתמודדים על התפקיד. האחרון הוא איתי גרנק, מי שניסה בעבר להריץ יוזמה לפרימרייז פתוחים בציונות הדתית ולמפלגה אחת. הוא יתמודד מול ניר אורבך וחגית משה על התפקיד

עדיאל שביט עדיאל שביט, חדשות כיפה 07/01/21 15:14 כג בטבת התשפא

מתמודד שלישי לראשות הבית היהודי: איתי גרנק
איתי גרנק, צילום: יהושע מנשה

מתמודד שלישי לראשות הבית היהודי הוא איתי גרנק, ממובילי היוזמה לפרימרייז בציונות הדתית, בסבב הבחירות השלישי. הפריימריז לראשות הבית היהודי מתקרבים, והם יהיו בעוד שבוע וחצי ב- 19.1.2021. מי שכבר הצהירו כי יתמודדו על ראשות המפלגה הם מנכ"ל הבית היהודי, ניר אורבך, סגנית ראש עיריית ירושלים חגית משה. כעת גרניק מצטרף למרוץ גם הוא, וגם הוא יצטרך כמו האחרים להכריז על כוונותיו לאיחוד עם מפלגות אחרות על מנת להוציא את הבית היהודי מהשפל בו היא נמצאת.

כזכור המיזם אותו הריץ גרנק בסבב הקודם נקרא "כוחנו באחדותנו" ומטרתו הייתה לפקוד אנשים על מנת להקיים מפלגה דתית אחת מאוחדת תחת פריימריז פתוחים. למיזם התפקדו בזמנו עשרות חברי וסגני מועצות ערים מטעם הבית היהודי, כמו :שמעון חזן-סגן ראש עיריית קריית מלאכי וחבר מזכירות הבית היהודי, בהם עמיעד טאוב-משנה לראש עיריית מודיעין ויו"ר פורום הסניפים בבית היהודי ועוד. כעת גרנק מכוון גבוה יותר ויתמודד בעצמו לעמוד בראשות הבית היהודי מאז הודעת הפרישה של הרב רפי פרץ.

מוקדם יותר הודיע הרב אלי בן דהן בהפתעה כי הוא בוחר שלא להתמודד על התפקיד יו"ר הבית היהודי .בהודעתו מסר: "אחרי התלבטות ארוכה החלטתי לא להתמודד על ראשות הבית היהודי. אני סבור שבעת הזאת חובה עלינו להתאחד תחת רשימה אחת של הציונות הדתית. רשימה שתשמור על ערכינו המיוחדים ועל הקול הייחודי שלנו. אנחנו היחידים הרואים במדינת ישראל כמדינת קודש ראשית צמיחת גאולתינו, בד בבד עם חיבור לכל מערכות החיים של המדינה ויציקת הקודש בהם. תפקידנו לנטוע את ערכי היהדות בכל אחד מתחומי חיינו. אמשיך לעשות הכל בכל מקום ומסגרת בה אהיה, לממש מטרה זו. באופן אישי אני כרגיל זמין לכל עזרה וסיוע ככל שאוכל".