הרב אלי בן דהן מודיע: "לא אתמודד על ראשות הבית היהודי"

אחרי שהתלבט רבות ואף החל לבדוק אפשרויות חבירה עם האיחוד הלאומי, אך לאחר התלבטויות החליט שלא להתמודד. מספר המתמודדים על התפקיד היו"ר נותר שלושה, הפריימריז יתקיימו ב-19 לחודש ינואר

עדיאל שביט עדיאל שביט, חדשות כיפה 07/01/21 14:40 כג בטבת התשפא

הרב אלי בן דהן מודיע: "לא אתמודד על ראשות הבית היהודי"
אלי בן דהן. , צילום: מרים אלסטר/פלאש 90

הפריימריז לראשות הבית היהודי מתקרבים, והם יהיו בעוד שבוע וחצי ב- 19.1.2021. מי שכבר הצהירו כי יתמודדו על ראשות המפלגה הם מנכ"ל הבית היהודי, ניר אורבך, סגנית ראש עיריית ירושלים חגית משה ואיתי גרנק. מי שסומן כמועמד נוסף הוא הרב אלי בן דהן, שמזה מספר שבועות שקל ברצינות להתמודד על התפקיד. היום (ה') הודיע הרב בן דהן בהפתעה כי הוא בוחר שלא להתמודד על התפקיד.

"אחרי התלבטות ארוכה החלטתי לא להתמודד על ראשות הבית היהודי" כתב הר בן דהן בהודעה לחברי הבית היהודי. אך בכל זאת פרס את משנתו כיצד על הבית היהודי לפעול: "אני סבור שבעת הזאת חובה עלינו להתאחד תחת רשימה אחת של הציונות הדתית. רשימה שתשמור על ערכינו המיוחדים ועל הקול הייחודי שלנו. אנחנו היחידים הרואים במדינת ישראל כמדינת קודש ראשית צמיחת גאולתינו". עוד הוסיף: "בד בבד עם חיבור לכל מערכות החיים של המדינה ויציקת הקודש בהם. תפקידנו לנטוע את ערכי היהדות בכל אחד מתחומי חיינו. אמשיך לעשות הכל בכל מקום ומסגרת בה אהיה, לממש מטרה זו.
באופן אישי אני כרגיל זמין לכל עזרה וסיוע ככל שאוכל. בהצלחה לכולנו!".

הרב בן דהן סומן כמי שיתמודד לתפקיד ובמידה שייבחר ינסה לחבור לסמוטריץ' ולהוות אלטרנטיבה לריצה בנפרד בלי הימין החדש. הרב בן דהן זכור כמי שהיה חבר באיחוד הלאומי, אך ערק לשורות הבית היהודי שם היה בין הראשונים ברשימה. בקדנציה האחרונה שלו בכנסת נכנס תחת שיריון לרשימת הליכוד. כמו כן הרב בן דהן היה מי שדחף להכניס את הרב רפי פרץ לראשות הבית היהודי, מעשה שהתגלה בדיעבד כטעות חמורה שהביאה את הבית היהודי לשפל שהוא נמצא בו.