ניר אורבך הודיע כי יתמודד על ראשות הבית היהודי

עם פרישתו של הרב רפי פרץ מראשות מפלגת הבית היהודי, מודיע מנכ"ל המפלגה כי הוא יתמודד להחליפו בתפקיד. אורבך הצהיר כי "מוקדם להספיד את הבית היהודי, בכנסת ה-24 נחזור להיות כוח מוביל ומשפיע בכל תחום"

חדשות כיפה חדשות כיפה 05/01/21 19:10 כא בטבת התשפא

ניר אורבך הודיע כי יתמודד על ראשות הבית היהודי
ניר אורבך, צילום: מאיר אליפור

אחרי שנתיים, יו"ר הבית היהודי והשר לענייני ירושלים, רפי פרץ, פורש מהפוליטיקה. בהודעה שפרסם היום (ג') אחר הצהריים. כעת באופן רשמי מודיע מנכ"ל המפלגה ניר אורבך כי יתמודד בפריימריז הקרובים על ראשות המפלגה. בהצהרתו אמר אורבך: "תמיד ידעתי שכאשר המדינה זקוקה לנו בני הציונות הדתית אנחנו ניצבים. זו דרכה של הציונות הדתית, דרך התורה והעבודה, האמונה והאחווה. דרך הציונות והממלכתיות".

"הצטרפתי לפוליטיקה מתוך הבנה שזהו השדה המשמעותי ביותר בו ניתן להשפיע ולפעול בצורה הטובה ביותר למימוש הערכים עליהם התחנכתי" אמר אורבך. בנוסף התייחס למצבה העגום של המפלגה:  "אין זה סוד שהפוליטיקה הישראלית בכלל והבית היהודי בפרט נמצאים מזה מספר שנים במשבר מתמשך. בוחרי הציונות הדתית נותנים את קולם למפלגות שונות, שאינן מפלגות ציוניות דתיות, מתוך תחושה שאין מי שמייצג עבורם את הערכים הבסיסיים עליהם התחנכנו, מתוך תחושת מיאוס בפיצול ובפלגנות שנכפת עלינו בניגוד לרצוננו בכל מערכת בחירות מחדש. אני קורא מכאן: בנים ובנות, שובו הביתה".

עוד הוסיף: "לכל הסוקרים והצייצנים אני פונה היום ואומר לכם בקול רם וברור: מוקדם להספיד את הבית היהודי, בכנסת ה-24 נחזור להיות כוח מוביל ומשפיע בכל תחום.  בניגוד למפלגות אחרות שמעולם לא הוכיחו עצמם בריצה עצמאית אני משוכנע שאחרי שתשכך הסערה הפוליטית שמטלטלת את המדינה". על היו"ר הפורש אמר: "בהזדמנות זו אני רוצה להודות לרב רפי פרץ, מפרותיה המשובחים של הציונות הדתית, שהגיע לפני שנתיים והציל את הבית פשוטו כמשמעו. אדם יקר ואהוב. תודה לך הרב רפי".

על מנת להתמודד מול אחוז החסימה הודיע: "לאחר שאבחר לראשות הבית היהודי אני מתכוון לפעול לאיחוד כוחות ולחיבור כולל של המפלגות המייצגות את הציונות הדתית, במטרה לרוץ ברשימה אחת טובה ומגוונת.אני מחויב להשיב את הבית היהודי חזרה לבית פוליטי משפיע, לבית שמטרתו חיבור של תורה ועבודה. בית שמניף מעלה מעלה את הדגל המשולש של עם ישראל, תורת ישראל וארץ ישראל".