המשא ומתן בין ימינה לבית היהודי: הרב רפי צפוי לפרוש לאחר האיחוד

לאחר הפרסום כי הבית היהודי תחזור לשורות ימינה, יו"ר הבית היהודי צפוי לעזוב על מנת לסיים את דרכו הפוליטית בכבוד. דרישות נוספות של הבית היהודי הן שמירת הכספים הקואליציוניים של הציונות הדתית אצלם

עדיאל שביט עדיאל שביט, חדשות כיפה 04/01/21 12:03 כ בטבת התשפא

המשא ומתן בין ימינה לבית היהודי: הרב רפי צפוי לפרוש לאחר האיחוד
צילום: פלאש 90. יונתן זינדל

הבית היהודי וימינה מקיימים מגעים לריצה משותפת גם בבחירות הבאות, ובכך כוחו של האיחוד הלאומי ברשימה יקטן. הפרטים על תנאי הבית היהודי מתחילים להיחשף, ובהם הדרישה כי הכספים הקואליציוניים של הציונות הדתית יישארו תחת סמכות הבית היהודי. גורמים בבית היהודי מדווחים כי צעד משמעותי שייתכן במקרה של ריצה משותפת, הוא פרישתו של הרב רפי פרץ מראשות המפלגה.

על פי הגורמים, הרב רפי יפרוש ובכך יתקן את המצב אליה נקלעה המפלגה מלכתחילה, כאשר פרש מימינה וחבר לליכוד. כזכור, הבית היהודי אינה עוברת את אחוז החסימה בסקרים, ואף נערכת לפריימריז במפלגה. הצטרפות של הבית היהודי חזרה לרשימת ימינה עשויה לשקם את כבודו של הרב רפי פרץ בעיני הבית היהודי ולעשות תיקון לנזק שנגרם. מי שעומד ככל הנראה מאחורי המהלך, הוא מנכ"ל המפלגה ניר אורבך, שנחשב מקורב לבנט, ובמידה והשר פרץ יפרוש הוא עשוי להחליפו.

כפי שפרסמנו לראשונה, בצלאל סמוטריץ' תכנן מהלך דומה של איחוד כוחות עם הבית היהודי במידה והרב אלי בן דהן יעמוד בראשה, ובכך יפעיל לחץ על הימין החדש. כעת נראה כי בנט הקדים אותו ויסתפק באיחוד עם הרב פרץ, על אף שנטש את המפלגה בסבב האחרון. בבית היהודי טרם הוכרז על פריימריז, אך מי שעתידים להתמודד על ראשות המפלגה הם ניר אורבך, שתומך באיחוד כוחות עם ימינה, אלי בן דהן שתומך באיחוד עם סמוטריץ' ומוטי יוגב שכוונותיו טרם התבררו. 

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן