בליכוד תוקפים: "בנט רוצה לרוץ עם גנץ"

לאחר דיווח על כך שגנץ שוקל חבירה לבנט ולימינה, בליכוד תוקפים: "לגדעון ובנט אין ממשלה בלי השמאל, רק הליכוד יכול להקים ממשלת ימין על מלא". גנץ מכחיש: "לא שוקל חיבור לימינה"

חדשות כיפה יהונתן קליין, חדשות כיפה 04/01/21 20:46 כ בטבת התשפא

בליכוד תוקפים: "בנט רוצה לרוץ עם גנץ"
בנט וגנץ. ארכיון, צילום: ללא

האם בני גנץ, ראש הממשלה החליפי, ירוץ ברשימה אחת תחת נפתלי בנט? אחרי שאבי ניסנקורן רמז כי גנץ שוקל חיבור כזה, כאשר פרש מכחול לבן, הערב (ב') מתפרסם דיווח בחדשות 12 על פיו שני האישים שוקלים את החיבור ברצינות.

על פי הדיווח, גנץ מעוניין בחיבור כזה, אך רק בתנאי שהוא לא יכלול את סמוטריץ' והאיחוד הלאומי. נראה כי גנץ מבין שריצה לבד איננה אפשרית, וכי האפשרויות שלו לחיבור אחר אינן רלוונטיות. בנוסף, הח"כים שנשארו בכחול לבן עם גנץ מחוברים יותר לצד הימני של המפה הפוליטית מאשר לצידה השמאלי. מנגד נראה כי בנט איננו שולל ריצה יחד עם גנץ, אך מעדיף קודם כל למצות את המו"מ עם האיחוד הלאומי וסמוטריץ', וללכת על איחוד בציונות הדתית.

בליכוד תקפו בתגובה לדיווח את ימינה ובנט, וטענו, למרבה האירוניה, כי גנץ הוא חלק מגוש השמאל: "בנט רוצה לרוץ עם גנץ, אהוד ברק מצהיר שגדעון בצד שלו בשמאל - בזמן שלגדעון ובנט אין ממשלה בלי השמאל, רק הליכוד יכול להקים ממשלת ימין על מלא".

מכחול לבן נמסר בתגובה כי מדובר ב"דיווח שקרי, גנץ לא שוקל חיבור לימינה. די להמצאות ולשקרים. מוטב שפוליטיקאים יתרכזו בניהול אחראי של המדינה ולא בספינים".