השר טרופר: "ממשלה תחת בנט היא אופציה רלוונטית"

שר התרבות והספורט מפתיע ואומר כי אם לא בני גנץ בראשות הממשלה, נפתלי בנט הוא אופציה ראויה. על הבחירות המתקרבות הוא אומר: "נגררים על ידי נתניהו לבחירות בפעם הרביעית בתוך שנתיים, בגלל ענייניו האישיים".

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 10/12/20 09:01 כד בכסלו התשפא

השר טרופר: "ממשלה תחת בנט היא אופציה רלוונטית"
טרופר וגנץ, צילום: Tomer Neuberg/Flash90

שר התרבות והספורט, חילי טרופר, דיבר על מספר נושאים אקטואליים כמו הבחירות המתקרבות בצעדי ענק, הפיצול בכחול לבן, ראש הממשלה בנימין נתניהו וכתבי האישום שלו, וגם על מי שנחשב עד לא מזמן לימין קיצוני - שר הביטחון לשעבר, ח"כ נפתלי בנט. 

בראיון לעיתון "שביעי", אמר טרופר כי לצערו, "נראה שאנחנו נגררים על ידי נתניהו לבחירות בפעם הרביעית בתוך שנתיים, בגלל ענייניו האישיים. קיווינו שהוא יתעלה לגודל השעה, ובשל המצב המורכב בו מדינת ישראל נמצאת, הוא יהיה שותף אמיתי בממשלת אחדות. התבדינו. עצוב, כי מדינת ישראל חייבת אחדות ולא פילוג, וזקוקה לטיפול במשבר הבריאותי והכלכלי ולא לקמפיינים. אבל באמת שבאנו בידיים נקיות וניסינו הכול".

מי שנחשב למקורבו של ראש הממשלה ושר הביטחון בני גנץ, הפתיע לאחר שנשאל מה דעתו על ממשלה בראשות ח"כ נפתלי בנט מרשימת ימינה. טרופר השיב: "מקווה שתקום ממשלה בראשות גנץ. אם לא, אז זו לגמרי אופציה רלוונטית". על בצלאל סמוטריץ', אמר: "איש רציני ומסור. יריב פוליטי ראוי".

טרופר התייחס גם לעניינים הנמצאים תתת טיפול משרדו. על מחאת האמנים הוא אמר: "האמנים מצוקתם אמיתית וכואבת. אנו פועלים כל הזמן כדי לסייע לעולם התרבות ולאמני ישראל. קידמנו מתווה, שהוגש למשרד הבריאות, לפיו בכל פעימה בפתיחת המשק, גם חלקים מעולם התרבות ייפתחו. מעבר לזה שזוהי פרנסתם של עשרות אלפים, חברה לא יכולה להשאיר את התרבות והרוח לסוף. עד כה הצלחנו לפתוח את הפקות הקולנוע, אתרי מורשת, מוזיאונים ועוד. במקביל אנו מזרימים תקציבים גדולים לתחום, ויוצרים מיזמים רבים שנועדו לתת קצת פרנסה לאמנים וקצת נשמה לישראלים".