בימינה מכחישים: "אין מו"מ עם גנץ"

בסביבת ניסנקורן טענו כי החליט לעזוב את כחול לבן לאחר שגנץ שקל לחבור לסער או לבנט, בימינה מכחישים: "ניסנקורן מנסה לתרץ את זגזוגיו ואין לנו קשר לכך"

חדשות כיפה יהונתן קליין, חדשות כיפה 29/12/20 19:05 יד בטבת התשפא

בימינה מכחישים: "אין מו"מ עם גנץ"
גנץ ובנט, צילום: דוברות משרד הביטחון

האם בני גנץ ניהל מו"מ או שקל לחבור לימינה ולנפתלי בנט, לקראת הבחירות הקרובות? בסביבתו של שר המשפטים, אבי ניסנקורן, שהודיע היום (ג') לבני גנץ כי הוא עוזב את כחול לבן, וחובר למפלגתו של רון חולדאי, לאחר שגנץ שקל לחבור לתקווה חדשה של גדעון סער, או לימינה של נפתלי בנט.

על פי הדיווחים, ניסנקורן אמר לגנץ כי הוא אינו יכול להיות שותף להליכה כזו לכיוון הימני של המפה, ועל כן עזב את המפלגה.


(בנט תוקף את גנץ במליאת הכנסת)

בתגובה טענו בימינה כי מדובר בהמצאה של ניסנקורן: "לא מתנהל מו"מ עם כחול לבן", נאמר בהודעת ימינה. "כראש הממשלה נפתלי בנט יביא את השינוי בישראל ויוביל את שיקום הכלכלה ההרוסה, ויזמין לממשלתו כל מפלגה ציונית שתניח זמנית בצד את המחלוקות.
ניסנקורן מנסה לתרץ את זגזוגיו ואין לנו קשר לכך".

כזכור, שר הביטחון גנץ שוחח מוקדם יותר עם שר המשפטים ניסנקורן, והודיע לו כי הוא מצפה ממנו להתפטר: "ניסנקורן בחר בית פוליטי חדש ומשכך מצופה שיתפטר מתפקידו". אמר גנץ והוסיף כי "תיק המשפטים הוא מהנכסים החשובים של כחול לבן לשמירה על הדמוקרטיה ושלטון החוק במדינת ישראל וכפי שפעלנו עד כה, נמשיך גם בהמשך".

אחר הצהריים דווח כי שר המשפטים אבי ניסנקורן הודיע ליו"ר כחול לבן, בני גנץ, על החלטתו לעזוב את "כחול לבן", ולהצטרף למפלגתו החדשה של רון חולדאי. ראש עיריית תל אביב ימסור הערב בשעה 20:00 הודעה על הקמת המפלגה, כשבמקביל, יו"ר כחול לבן בני גנץ צפוי לקיים מסיבת עיתונאים, שנדחתה שלוש פעמים, ובה, ככל הנראה יודיע על פתיחת קמפיין המפלגה לקראת הבחירות הקרבות. 

גנץ צפוי לפטר את שר המשפטים שלו, שעד לא מזמן נחשב לאחד מעמודי התווך של כחול לבן, שאחת הסיבות לפירוק הממשלה היה סירובו של גנץ לצמצם את סמכויותיו של שר המשפטים שלו. ניסנקורן אמר בהודעת העזיבה שלו כי "נביא בשורה למאות אלפי ישראלים אשר מרגישים שאין להם בית פוליטי - ונעשה זאת במעשים ולא בדיבורים".