הדיל שנרקם בין הרב אלי בן דהן לח"כ סמוטריץ

על ראשות הבית היהודי צפויים להתמודד שלושה בכירים, כאשר כל אחד ימשוך את המפלגה לכיוון אחר. ההפתעה העיקרית היא מצד הרב אלי בן דהן שצפוי לחבור לאיחוד הלאומי כמספר 2

עדיאל שביט עדיאל שביט, חדשות כיפה 28/12/20 11:37 יג בטבת התשפא

הדיל שנרקם בין הרב אלי בן דהן לח"כ סמוטריץ
סמוטריץ' והרב בן הן מתכוננים לבאות, צילום: Miriam Alster/Flash90

אמש (א') פרסמנו כי לפי בכירים במפלגה, הרב רפי פרץ צפוי לפרוש מראשות הבית היהודי  ולפנות את מקומו למתמודד חדש. נכון לעכשיו לא נרשמו מועמדים לפריימריז לראשות המפלגה, נראה כי כולם מחכים להודעה הרשמית של הרב פרץ. גורמים במפלגה אומרים כי על תפקיד היו"ר יתמודדו ככל הנראה שלושה מועמדים בולטים. הראשון הוא מנכ"ל המפלגה ניר אורבך, השני הוא ח"כ מטעם המפלגה עד לא מזמן מוטי יוגב, והשלישי הוא הרב אלי בן דהן.  

בכירים בבית היהודי: הרב רפי פרץ צפוי לפרוש מראשות הבית היהודי

על פי הערכות,עתיד המפלגה תלוי בדמות שתבחר ליו"ר.  במידה וייבחר ניר אורבך, מי שמכהן כרגע כמנכ"ל המפלגה,  הוא צפוי לאחד כוחות שוב עם נפתלי בנט ומפלגת ימינה. ולקבל מקום אחד ריאלי אך גבולי. במידה ומוטי יוגב, ח"כ לשעבר בבבית היהודי, ייבחר הערכה היא שינסה להריץ את המפלגה השוקעת בצורה עצמאית, אולי יקיים חיבורים עם מפלגות הציונות הדתית הקטנות כמו עוצמה יהודית ונעם.

מתמודדים לראשות: מוטי יוגב, ניר אורבך, הרב אלי בן דהן

מתמודדים לראשות: מוטי יוגב, ניר אורבך, הרב אלי בן דהןצילום: Photo by Yehuda Haim/Flash90

הדיל המענין שנרקם כרגע הוא במידה ומי שיבחר הוא הרב אלי בן דהן שבכנסת ה 21 קיבל שריון מטעם מפלגת הליכוד (מקום 28) ובכנסת ה 22 היה מקום 13 בימינה ולא נכנס. על פי הדיווחים, הרב אלי בן דהן מנהל משא ומתן עם יו"ר האיחוד הלאומי, בצלאל סמוטריץ', ומציע כי האיחוד הלאומי והבית היהודי יחזרו לרוץ יחד ללא הימין החדש, כאשר את המקום הראשון יקבל ח"כ סמוטריץ והרב בן דהן יקבל את המקום השני. אפשרות שכזו תחזיר מפלגה ציונית דתית לכנסת וגם את הבית היהודי למגרש הפוליטי, אחרי שהסקרים, נכון לעכשיו, מנבאים לה כישלון.

כזכור, בימינה עוד טרם הכריזו על ריצה משותפת בין הימין החדש והאיחוד הלאומי. וגם מצידו של סמוטריץ טרם יצאה הודעת תמיכה בבנט שהכריז על התמודדות על ראשות הממשלה.

הרב בן דהן: "הבית היהודי חייבת חיבורים, לא פוסל אף אחד"

בשיחה לכיפה אמר הרב אלי בן דהן כי הוא בהחלט שוקל את הריצה לראשות הבית היהודי, אך הוא נזהר מלצאת בהצהרות ברורות עם מי ישתף פעולה. "טרם החלטתי אם לרוץ, אך אני מקבל פניות רבות לעשות כן" אומר הרב בן דהן, "כדי לסייע לבית היהודי לעבור את אחוז החסימה עליה לעשות איחוד עם מפלגות נוספות". כשנשאל לגבי האיחוד עם סמוטירץ' ענה: "זו בהחלט אפשרות", אך מיד מיהר לסייג כי ישנן עוד אפשרויות אחרות. "חוץ מהאפשרות הזו, יש אפשרות לחבור לימין החדש באופן ישיר, יש אפשרות לליכוד, יש אפילו אפשרות לחבור לגדעון סער וגם עוצמה יהודית זו אפשרות. בעיניי כל מפלגה שהיא ציונית עם כיוון דתי היא לא פסולה". לסיום אומר הרב כי עוד מוקדם על חיבורים ועליו להחליט האם ירוץ לראשות המפלגה, ורק במידה ויזכה יודיע על חיבורים.    

באיחוד הלאומי סירבו להגיב. גורם באיחוד הלאומי אמר לכיפה: "אין לנו שום כוונה להשתתף בתחרות הספינים של גורמים בעלי אינטרס כזה או אחר".