בכירים בבית היהודי: הרב רפי פרץ צפוי לפרוש מראשות הבית היהודי

לאחר שהוביל את הבית היהודי בשלוש מערכות הבחירות האחרונות, צפוי השר לענייני ירושלים, לפרוש מראשות הבית היהודי לאור מצבה של המפלגה בסקרים האחרונים. מי שעתידים להתמודד לראשות המפלגה הם: ניר אורבך, מוטי יוגב והרב אלי בן דהן. לשכת הרב פרץ: מדובר בספין

עדיאל שביט עדיאל שביט, חדשות כיפה 27/12/20 21:21 יב בטבת התשפא

בכירים בבית היהודי: הרב רפי פרץ צפוי לפרוש מראשות הבית היהודי
צילום: ללא

הבית היהודי בדרך לפריימריז: יו"ר הבית היהודי, הרב רפי פרץ, צפוי לפרוש מתפקידו לאחר פחות משנתיים בתפקיד. השר לענייני ירושלים הגיע להבנה כי במצבה הנוכחי של המפלגה, היא זקוקה לראש חדש שיוביל אותה בבחירות הקרובות. בבית היהודי מוסרים כי ישנה תחושת החמצה, וכי לרב פרץ היה יכול עתיד מזהיר בפוליטיקה. אך כאמור, הרב פרץ הגיע להבנה כי נכון יותר למפלגה שיעמוד ראש אחר בבחירות הקרובות.

נכון לעכשיו לא נרשמו מועמדים לפריימריז לראשות המפלגה, נראה כי כולם מחכים להודעה הרשמית של הרב פרץ. גורמים במפלגה אומרים כי על תפקיד היו"ר יתמודדו ככל הנראה שלושה מועמדים. הראשון הוא מנכ"ל המפלגה ניר אורבך, ההערכה היא כי אם יבחר לעמוד בראשה, הוא צפוי לאחד כוחות שוב עם נפתלי בנט ומפלגת ימינה. המועמד השני הוא הרב אלי בן דהן, מי שבעבר שיריון בליכוד מטעם הבית היהודי, הרב בן דהן היה בין האנשים שפעלו להבאתו של הרב פרץ למפלגה. המועמד השלישי הוא מוטי יוגב, מי שעזב את הבית היהודי בטריקת דלת, לאחר שקיבל מקום לא ריאלי ברשימת ימינה ונותר בחוץ. הבחירות ליו"ר המפלגה נקבעו ליום ה-14 ממועד פיזור הכנסת, כלומר לא יוקדם מה-19.1.21, והבחירות לחברי הכנסת של המפלגה יתקיימו 7 ימים לאחר מועד זה.

כזכור, הרב רפי פרץ חבר לימינה בערב סגירת הרשימות לקראת הבחירות לכנסת ה-23, אך נפרד ממנה בעת הקמת הקואליציה ונכנס למשרד לענייני ירושלים ומורשת. מאז שהבית היהודי חברה לליכוד, היא התקשתה לקבל אהדה בציבור ועל פי סקרי המנדטים היא לא עוברת את אחוז החסימה. יש לציין כי בעת חלוקת התקציב לציונות הדתית, הרב רפי פרץ היה היחידי שייצג את המגזר. אף על פי כן הבית היהודי בראשותו של הרב פרץ לא זוכה לאהדה, וכעת לאחר שישראל בוודאות יוצאת לבחירות, נראה כי בבית היהודי יצטרכו לבחור יו"ר אחר.     

גורמים בסביבת השר פרץ מסרו: "השר רפי פרץ נערך להתמודדות בפריימריז לראשות הבית היהודי. כל ידיעה אחרת אינה נכונה״.