נתניהו נגד בנט: "לא יודע אם הוא ימין או שמאל"

ראש הממשלה תקף את יו"ר ימינה וסיעתו: "יש שם שתי מפלגות, בנט הצביע עם הרשימה המשותפת, סמוטריץ' הצביע נגד". על השאלה האם גנץ יהיה ראש ממשלה, על פי הסכם הרוטציה ביניהם: "מי יודע"

חדשות כיפה חדשות כיפה 17/11/20 17:12 א בכסלו התשפא

נתניהו נגד בנט: "לא יודע אם הוא ימין או שמאל"
נערך לבחירות? נתניהו, צילום: יונתן סינדל/ פלאש 90

מתחילים להרגיש בחירות? ראש הממשלה נתניהו התראיין אחר הצהריים (ג') לרדיו 'גלי ישראל', והשיב לשאלות בנושאי הקורונה, בני גנץ, בנט, הבחירות בארה"ב ועוד. ראיון של נתניהו הוא דבר שלא קורה כל יום, ולרוב הוא נוהג להתראיין בתקופת בחירות בלבד.

"אני לא יודע אם בנט הוא ימין או שמאל", אמר נתניהו בתשובה לשאלה על יו"ר ימינה, שתקף אותו לאחרונה בחריפות סביב משבר הקורונה. "תלוי באיזה יום שואלים. יש שם שתי מפלגות. בנט הצביע בעד לפיד לראשות הממשלה. הוא הצביע עם הרשימה המשותפת. סמוטריץ הצביע נגד". המשיך ראש הממשלה.

ראש הממשלה התייחס לבחירות בארה"ב, ולעובדה כי טרם אמר בפירוש כי ביידן נבחר לנשיאות ארה"ב. נתניהו אמר: "למה אני צריך לחוות דעה? יש שם תהליכים מוסדרים, יש להם תהליך פנימי. אני חושב שכולם פחות או יותר מבינים מה פחות או יותר הולך להיות". הוא הוסיף כי "זה לא עניין פרסונלי או מפלגתי, נשתף פעולה עם כל מי שינהיג את ארה"ב כדי לייצג את האינטרסים ושלנו, של מדינת ישראל, אני וודאי אשתף פעולה עם הממשל הבא".
בתשובה לשאלה האם הוא מוטרד מבחירת ביידן השיב נתניהו: "אני לא מוטרד כי אני יודע כיצד להתנהל, הדרך היא לא להעדיף צד זה או אחר".

נתניהו התייחס להסכם הרוטציה עם בני גנץ, שאמור להחליפו בתפקיד ראש הממשלה בעוד שנה בדיוק, ובתשובה לשאלה האם גנץ אכן יהיה ראש הממשלה השיב:  "מי יודע? יתנו - יקבלו. בינתיים אנחנו מקבלים ממשלה בתוך ממשלה, במידה רבה זה יקבע את ההמשך".

בנוסף נשאל נתניהו על הקשר המתרקם בינו ובין הליכוד לבין רשימת רע"ם ומנהיגה ח"כ מנסור עבאס, שבמספר ראיונות בתקופה האחרונה לא שלל שיתופי פעולה עם הליכוד, והבהיר כי "לא אישען על הרשימה המשותפת כי הם תומכי טרור. יש מאבק בחברה הערבית בין אלה שהם איסלאמיסטים שרוצים לקחת אותנו לאחור לימי הביניים לבין אלה שרוצים להשתלב".