בנט מגיב ל"כלב קטן": "התקפות אישיות לא פוגעות בי"

אחרי חשיפת ההקלטה בה משתלח ראש הממשלה בבנט, הגיב יו"ר ימינה ותקף את נתניהו על מדיניותו במשבר הקורונה: "התקפות אישיות של נתניהו לא פוגעות בי, אך השיקולים האישיים שלו פוגעים בכולנו"

חדשות כיפה יהונתן קליין, חדשות כיפה 15/11/20 07:54 כח בחשון התשפא

בנט מגיב ל"כלב קטן": "התקפות אישיות לא פוגעות בי"
בנט בראיון לכיפה, צילום: כיפה

אחרי חשיפת ההקלטות - יו"ר ימינה מגיב. בערוץ 13 נחשפה אמש (מוצ"ש) הקלטה של ראש הממשלה נתניהו משנת 2018, מכנה את בנט, שכיהן אז כשר החינוך בממשלתו, "כלב קטן", בשיחה עם מקורבו דאז ניר חפץ, לאחר שבנט העביר ביקורת על התנהלותו של ראש הממשלה בפרשת המתנות.

מאוחר יותר הגיב בנט לדברים ואמר כי לא נפגע באופן אישי, ותקף את נתניהו על התנהלותו במשבר הקורונה. לדברי בנט, "‏התקפות אישיות של נתניהו לא פוגעות בי, אך השיקולים האישיים שלו פוגעים בכולנו". 


(בנט תוקף את נתניהו על ניהול משבר הקורונה)

בנט התייחס לתכנית הפעולה שהציג לממשלה כבר בתחילת המשבר, לדבריו: "כבר בחודש מרץ הגשתי לממשלה תכנית פעולה מפורטת למלחמה בקורונה תוך צמצום הפגיעה בפרנסה. הסיבה שנתניהו בחר לא ליישם את התכנית שהגשתי היא אך ורק שיקולים אישיים פוליטיים לא ענייניים".

לדברי בנט, "‏אילו האומץ לפעול למען אזרחי ישראל היה גובר על הפחד שלו מהצלחתי, כנראה שהיה נמנע סבל כלכלי, בריאותי ונפשי עצום ממיליוני אזרחי ישראל. הגיע הזמן להנהגה חדשה לישראל", סיים.

נתניהו: "הוא כלב קטן"

כזכור, בהקלטות שפורסמו בערוץ 13 נחשפה הקלטה של ניר חפץ, מהמקורבים ביותר לנתניהו לאורך השנים עד שהפך לעד המדינה בפרשה המכונה תיק 4000 (פרשת 'וואלה'-בזק). בהקלטות נחשפו דברים שאמר נתניהו על בנט בשיחה עם חפץ בחודש פברואר 2018, לאחר שבנט, שכיהן אז כשר החינוך בממשלת נתניהו, מתח עליו ביקורת בשל המתנות שקיבל, בפרשה שנודעה בהמשך כ"תיק 1000', בה מואשם נתניהו במרמה והפרת אמונים.

נתניהו נשמע אומר בהקלטה כי בנט הוא "כלב קטן", לאחר שבנט אמר בנאום כי  "ראש הממשלה צריך לשמש דוגמה, קבלת מתנות בהיקף כה רחב איננה עומדת בציפייה של אזרחי ישראל". ההקלטות המלאות יפורסמו בשבוע הקרוב בתכנית 'המקור' בערוץ 13.

נתניהו וחפץ מדברים על בנט: "הוא כלב קטן"

חפץ: אגב, בנט יצא ממש אפס.

נתניהו: כן טוב, הוא כלב קטן.

חפץ: כן.

נתניהו: יש תגובות עליו?

חפץ: לא, לא, זה סתם... הוא (בנט) העביר מסר חזרה אחרי, לא התקשרתי בשביל לא לעצבן אותך, אמר לי "תשמע, עשינו לכם הנחה גדולה, אל תתחילו איתנו, גם אנחנו יודעים להילחם".

נתניהו: נו אז?

חפץ: (צוחק). בסדר. טיפש. אתה יודע מה, טיפש.

נתניהו: כן

חפץ: השיקול הפוליטי הנכון שלו זה לשתוק, לעשות מה שכחלון עשה.