גנץ נגד נתניהו: "התקיים משא ומתן למכירת נשק ללא ידיעתי"

שר הביטחון פרסם הודעה הערב בה הוא יוצא על הדרתו מהסכם הנורמליזציה עם איחוד האמירויות, לאחר שגילה כי ההסכם כולל מכירת נשק ללא ידיעתו. "הדבר היה ידוע לגורמים הישראלים שהיו מעורבים במשא ומתן, אך הוסתר ממערכת הביטחון"

חדשות כיפה חדשות כיפה 24/10/20 19:29 ו בחשון התשפא

גנץ נגד נתניהו: "התקיים משא ומתן למכירת נשק ללא ידיעתי"
גנץ ונתניהו. שוב פעם מודר מההחלטות, צילום: פלאש 90, יונתן סינדל, מארק ישראל סלם

ראש הממשלה בנימין נתניהו הכריז הערב (ש')  על נורמליזציה בין ישראל לסודאן, אלא שעם ההכרזה הגיעה שר הביטחון, בני גנץ, התייחס שוב להדרתו מההסכמים הקודמים . ״אנחנו מכריזים היום על עוד פריצת דרך דרמטית לשלום, עוד מדינה ערבית שמצטרפת למעגל השלום - והפעם נורמליזציה בין ישראל לסודאן. איזה מהפך אדיר" הודיע נתניהו. "היום ח׳רטום אומרת - כן לשלום עם ישראל, כן להכרה בישראל וכן לנורמליזציה עם ישראל. זהו עידן חדש. עידן של שלום אמיתי. שלום שהולך ומתרחב עם מדינות ערביות נוספות - שלוש מהן בשבועות האחרונים" הוסיף נתניהו.

אלא שזמן קצר לאחר מכן גנץ, התייחס שוב על הדרתו על ידי נתניהו מפרטי ההסכם עם איחוד האמירויות: "לאחר חתימת הסכם השלום עם האמירויות, התגלה לשר הביטחון כי במקביל מתקיים משא ומתן למכירת נשק מתקדם, דבר אשר היה ידוע לגורמים הישראלים שהיו מעורבים במשא ומתן, אך הוסתר ממערכת הביטחון שלא הייתה שותפה לו".  על אף הגילוי של גנץ על הדרתו, ביקש בכל זאת לתמוך בהסכם עם סודאן: "שר הביטחון רואה בהשגת שלום ויציבות אזורית ערך אסטרטגי עליון, ולכן מרגע חתימת ההסכם הוביל פעולה נחושה ועצמאית מול הממשל האמריקאי, בכדי להבטיח את קיום ההסכם תוך הבטחת ביטחונה של מדינת ישראל, שמירה על היתרון האיכותי שלה והעצמת כוחו של צה"ל לעשרות השנים הבאות".

זו לא הפעם הראשונה שגנץ מספר על הדרתו מהחלטות ההסכם הכוללות הסכם עסקאות נשק עם איחוד האמירויות . גנץ גם בעבר התרעם על כך שמודר על ידי ראש הממשלה, בנימין נתניהו, מתהליך החתימה על הסכם השלום: "לא מקבל את זה שצריך למדר דרגים מדיניים וביטחוניים בכירים מהדבר הזה. להאשים אותי בהדלפות זה דבר חמור. נתניהו מחטיף לי סטירה בפני האומה". אז התגלה כי ההסכם כלל מכירה של מטוסי F35 לאיחוד האמירויות.