בני גנץ על הסכם השלום: "לא תקין שלא עודכנו, אבל אני יכול לבלוע את הרוק"

שר הביטחון מסר הצהרה מיוחדת מהקריה בתל אביב, שעות בודדות לאחר שחרורו מבית החולים. גנץ התייחס להסכם השלום עם איחוד האמירויות, והמחיר הבטחוני: "צריך לעשות הסכם שלום מתוך גילוי אחריות ביטחונית. כל עוד אני שר הביטחון לא יזוז פה דבר ללא תיאום"

חדשות כיפה חדשות כיפה 18/08/20 12:08 כח באב התשפ

בני גנץ על הסכם השלום: "לא תקין שלא עודכנו, אבל אני יכול לבלוע את הרוק"
בני גנץ בעת התדרוך, צילום: צילום מסך

שר הביטחון וראש הממשלה החליפי בני גנץ השתחרר הבוקר (ג') מבית החולים שיבא תל השומר, לאחר השלמת הליך ההתאוששות מניתוח שעבר בגבו. גנץ מסר את ההצהרה מלשכתו בקרייה בתל אביב, בה התייחס להסכם השלום עם איחוד האמירויות ומחיריה. גנץ הצהיר כי הוא בעד ההסכם אך חשוב לשמור על האינטרסים הביטחוניים של ישראל, וזה אומר עליונות בהחזקת הנשק במזרח התיכון.

שלום תמורת שלום: מה עוד הרוויחה איחוד האמירויות מההסכם?

"אסור לקחת סיכונים בטחונים אני אוודא שהאינטרסים היבטחוניים שלנו ישמרו" קבע גנץ. "אפשר וצריך לעשות הסכם שלום מתוך גילוי אחריות בטחונית. רה״מ עדכן אותי על פרטי ההסכם עם מדינות המפרץ רק לאחר ההחלטה. כל עוד אני שר הביטחון לא יזוז פה דבר ללא תיאום". גנץ הצהיר כי כל עוד הוא בתפקיד האינטרסים של ישראל בתהליך השלום יישארו בעדיפות עליונה.   

https://www.facebook.com/BeGantz/videos/736186317146107/

מנגד התייחס גם גנץ לכך שלא עודכן בדבר הסכם השלום ופרטיו: "אני חושב שזה לא תקין שלא עודכנתי. אם אפשר לקדם הסכם שלום אני יכול לבלוע את הרוק". אלא במקביל תקף את החלטת נתניהו שלא לשתפו בפרטים: "זה לא תקין שלא עודכנו על פרטי ההסכם, הדלפות זה משחק של אנשים אחרים. אנחנו מתעקשים לעמוד על האינטרסים הביטחוניים שלנו. לא נכנסתי לממשלת האחדות כדי לעבוד אצל נתניהו, אלא כדי לשרת את מדינת ישראל. אני לא מתכוון להתעסק בטריקים והשטיקים האלו".