הפשרה של השר כ"ץ שתמנע את הסכסוך בין הליכוד לכחול לבן

כדי למנוע בחירות ומשבר קואלציוני חמור מציע שר האוצר פשרה כדי לסדר את ההדורים. תקציב חד שנתי יאושר בממשלה ובקריאה ראשונה בכנסת. במקביל, החוק של האוזר לדחיית אישורו יאושר בשלוש קריאות

חדשות כיפה חדשות כיפה 10/08/20 22:28 כ באב התשפ

הפשרה של השר כ"ץ שתמנע את הסכסוך בין הליכוד לכחול לבן
צילום: יונתן סינדל/ פלאש 90

פירוק הממשלה קרוב מתמיד, ובכחול לבן אף שוקלים לתמוך בחוק שיאסור על מואשם בפלילים לכהן כראש ממשלה. שר האוצר ישראל כ"ץ מהליכוד החליט להיפגש עם שר החוץ גבי אשכנזי ושר המשפטים אבי ניסנקורן על מנת למנוע יציאה לבחירות. כ"ץ הציג בפני השרים הצעה שעשויה למנוע את התפרקות הממשלה בעקבות אישור התקציב. על פי פרסום של אתר וואלה כ"ץ הציע שכחול לבן תצביע בעד תקציב חד שנתי בקריאה ראשונה, והליכוד יצביע בעד דחיית אישור התקציב בקריאה שנייה ושלישית.

כ"ץ נימק בפני השניים את היעילות שבפשרה זו, לפי השר ממימוש הפשרה יוכל לאפשר למערכת להמשיך לפעול, ושהדיונים על התקציב עצמו כבר יוחלו להתחיל. אחרי שיעבור זמן הדחייה, ולפני אישור התקציב בקריאה שנייה ושלישית, הליכוד וכחול לבן יגיעו לסיכום האם בסופו של דבר יעבור תקציב חד שנתי או דו שנתי. 

כזכור חוסר הנכונות של הצדדים לא להגיע לפשרה הביאה את הצדדים להגיע לאולטימטומים ואיומים. מצדם של כחול לבן הכריזו כי אם נתניהו לא יאשר תקציב דו שנתי, הם יתמכו בחוק של לפיד שעלול להדיחו. מנגד נתניהו אמר בראיון לערוץ 20 כי אם גנץ ימשיך להתעמת עמו הוא לא יזכה לכהן כראש ממשלה.