נתניהו: "אם גנץ יפסיק להתעמת אתנו הוא יהיה ראש ממשלה"

המתיחות סביב נושא התקציב מוציאה אמרות קשות מראש הממשלה על יו"ר כחול לבן. "לחשוב שאנחנו יכולים ללכת על תקציב של שנה שנה-וחצי קדימה זה פשוט חוסר אחריות"

חדשות כיפה חדשות כיפה 10/08/20 18:36 כ באב התשפ

נתניהו: "אם גנץ יפסיק להתעמת אתנו הוא יהיה ראש ממשלה"
נתניהו, צילום: אלכס קולמויסקי

ראש הממשלה, בנימין נתניהו התראיין הערב (ב') לערוץ 20 שם התייחס לסוגיית התקציב והמתיחות מול כחול לבן. נתניהו מתנגד לצאת לבחירות, אפשרות שהולכת ונהיית אפשרית בכל יום שעובר אם לא יאושר תקציב. "צריך תקציב כבר אתמול. לא צריך בחירות, יש תקציב מוכן ממש עכשיו. אפשר להעביר אותו ביומיים בממשלה ואחר כך להזרים משאבים לאזרחי ישראל" טוען נתניהו.

נתניהו לאולטימטום של גנץ: "אנחנו לא צריכים אפילו 24 דקות, יש תקציב מוכן"

נתניהו מתעקש להציג את הרציונל מאחורי תקציב של מספר חודשים בלבד ולא לתקציב דו שנתי: "אי אפשר לחזות כרגע יותר מחודש חודשיים קדימה. נלך על תקציב לחמישה-שישה חודשים קדימה. לחשוב שאנחנו יכולים ללכת על תקציב של שנה שנה-וחצי קדימה זה פשוט חוסר אחריות". נתניהו טוען כי ניסיונו האישי כראש ממשלה מעידים כי הוא יודע כיצד נכון להעביר תקציב: "העברתי 15 תקציבים בחיי, אולי יותר מכל מנהיג דמוקרטי אחר וזה הדבר הנכון לעשות. לא מעבירים את זה רק משיקולים פוליטיים של כחול לבן והעומד בראשם. צריך להעביר את התקציב עכשיו כי זה מה שנכון למדינת ישראל".

גם עניין הרוטציה עלה בשיחה ונראה כי נתניהו משתמש באישור התקציב כתנאי לגנץ אם הוא מעוניין להיות ראש ממשלה: "אם גנץ יפסיק לכהן כראש סיעה שהיא ממשלה בתוך ממשלה, ממשלה נגד הממשלה, שמתעמתת איתנו בכל דבר ושמעכבת את התקציב, וגם דברים אחרים שאנחנו צריכים לעשות כרגע, אם הוא יפסיק עם זה אז הוא יהיה ראש ממשלה. אם לא זה יתפרק מאליו. אני מנסה למנוע את זה כרגע".