ויכוחים בכחול לבן: האם לתמוך בחוק לפסילת נתניהו

ישיבת הסיעה של כחול לבן הייתה סוערת משנדמה, כאשר השר ניסנקורן תומך בפסילת נתניהו בעקבות סוגיית התקציב. מנגד האוזר והנדל טוענים שיש לעצור את החוק של יש עתיד, שייפול בלאו הכי. נראה כי בחירות קרובות מתמיד

חדשות כיפה חדשות כיפה 10/08/20 21:04 כ באב התשפ

ויכוחים בכחול לבן: האם לתמוך בחוק לפסילת נתניהו
מתנגדים להדחת נתניהו. האוזר והנדל, צילום: פלאש 90. נעם רבקין פנטון

בחירות כבר בנובמבר? סיעת כחול לבן התכנסה לישיבה היום (ב') הדיון היה סוער כשעל הפרק עלתה השאלה - האם לתמוך בחוק של יש עתיד המונע ממואשם בפלילים לעמוד בראשות ממשלה. קולות מעורבים היו בסיעה כאשר ישנם קולות תומכים בחוק ביניהם השרים אבי ניסנקורן, יזהר שי ואורית פרקש-כהן. מולם נמצאים חברי סיעת דרך ארץ יועז הנדל וצביקה האוזר, אליהם מצטרפים השרים פנינה תמנו שטרה, מיכאל ביטון שמתנגדים לתמיכה בחוק.

בני גנץ באולטימטום לנתניהו: "לאשר תוך 24 שעות את דחיית התקציב"

הויכוחים נולדו בעקבות אי המוכנות של הליכוד לאשר תקציב דו שנתי, וכאקט ענישה עלתה האפשרות של תמיכת הסיעה בחוק של יאיר לפיד. החוק הקובע כי מואשם בפלילים אינו רשאי לעמוד בראשות ממשלה, יעלה להצבעה ברביעי הקרוב ואם כחול לבן תתמוך פירוש הדבר בחירות בנובמבר הקרוב. בין תומכי ההצעת החוק הוא שר המשפטים ניסנקורן שטוען כי ישנו עניין של עיקרון לבוחרים ושיש להציב בפני נתניהו את האלטרנטיבות הבאות או תקציב דו שנתי או בחירות. 

דעה אמצעית יחסית היא זו של השר אסף זמיר שטוען כי מצגד העקרונות והמוסר נכון לתמוך בחוק של יש עתיד. אלא שזמיר מסתייג מעט וסביר שתמיכה בחוק תפגע בכחול לבן שמצבה בסקרים רע וצפויה לרדת מגודלה ואף לעבור לאופוזיציה. מה גם שתמיכה בחוק זה יעורר שוב את התמיכה בנתניהו ויוביל אותו לכהונה נוספת כראש ממשלה. הצעת אמצע נוספת שנתנה היא  כי אם נתניהו תומך בחוק דחיית התקציב רק בקריאה טרומית או ראשונה, על כחול לבן לתמוך בחוק שיאסור עליו את הרכבת הממשלה גם בקריאה טרומית בלבד.

מן הצד השני עומדי חברי סיעת דרך ארץ שהודיעו כי יעלה החוק להצעה הם יתנגדו לו והחוק ייפול ללא תמיכה של 61 חברי כנסת. בנוסף האוזר טען כי תמיכה בחוק שכזה אינה קיימת באף מדינה דמוקרטית אחרת, ותמיכה בחוק כזה אינה דמוקרטית. מבין קולות המתנגדים גם הוצע להעביר את איום הבחירות נגד נתניהו לזמן שיקשה עליו יותר, חודשי החורף בהם מצב הבריאות צפוי להחמיר וכן תחילת הדיונים במשפטו, נושאים שיגבו ממנו זמן יקר.

https://www.facebook.com/watch/BeGantz/

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן