גנץ בהצעה למפלגות החרדיות: חוק הגיוס בעד לחץ על הליכוד

יו"ר כחול לבן דואג מיציאה לבחירות והחל בהצעות למפלגות החרדיות על מנת שיפעילו לחץ הליכוד לקבל את ההחלטה על תקציב דו שנתי. אלא שעם תום הפגישה בכירים מהמפלגות החרדיות טועני כי היציאה לבחירות היא בלתי נמנעת

חדשות כיפה חדשות כיפה 06/08/20 08:45 טז באב התשפ

גנץ בהצעה למפלגות החרדיות: חוק הגיוס בעד לחץ על הליכוד
גנץ ודרעי, צילום: הדס פרוש, פלאש 90

שר הביטחון ויו"ר כחול לבן נחוש למנוע יציאה לבחירות, זאת עקב המחלוקת הרצינית בין כחול לבן לליכוד בנושא התקציב. גנץ שנחוש להעביר תקציב דו שנתי, פנה למפלגות החרדיות על מנת לקבל סיוע בהפעלת לחץ על נתניהו. כדי לקבל את תמיכת החרדים בנושא התקציב, הציע גנץ כי יפעל למציאת פתרון לחוק הגיוס במתווה המוסכם על החרדים.

גנץ בישיבת סיעה בהולה: "אני כאן כדי להישאר"

לפי הצעת גנץ לחרדים מכסות הגיוס של בני המגזר ייקבע בידי הממשלה ולא דרך החקיקה בכנסת. בנוסף הציע גנץ תיקון להצעת החוק שיקבע שאם החרדים לא יעמדו במכסות הגיוס שייקבעו, אז החוק לא יפקע אלא יחזור לכנסת. אלא שלאחר סיום השיחות בכירים מהמפלגות החרדיות סיפרו כי אכן גנץ ממש נחוש להעביר את התקציב הדו שנתי, ושהוא לא יהיה מוכן להתפשר בנושא. בעקבות כך הודיעו כי הם לא רואים כי קיימת דרך למנוע בחירות נוספות, עקב חוסר הנכונות להתגמש.

הדיווחים על הצעת גנץ לחרדים הולידה מיד ביקורות מהאופוזיציה, בראשם יו"ר יש עתיד יאיר לפיד. "מכירת חיסול. בני גנץ מקדם את חוק הגיוס של החרדים ואומר לחרדים 'אם אתם רוצים את חוק הגיוס שלכם תמנעו בחירות'. בעברית: 'כבר לא אכפת לי כלום רק תשאירו אותי חילופי'. אני מתבייש בשם צה"ל" צייץ לפיד. יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן הצטרף גם כן לגינויים: "מהלך הבחירות אמרנו שגנץ ונתניהו יחלקו את ישראל לחרדים. זו דוגמה נוספת לכניעה של הליכוד וכחול לבן לדרישות של המפלגות החרדיות והפקרת הציבור שמשרת בצבא, עושה מילואים, עובד ומשלם מיסים".