גנץ בישיבת סיעה בהולה: "אני כאן כדי להישאר"

שר הביטחון כינס באופן בהול את חברי הכנסת והשרים של כחול לבן לישיבת סיעה בת 10 דקות והבהיר להם כי הוא הולך להישאר יושב ראש כחול לבן

חדשות כיפה חדשות כיפה 05/08/20 17:06 טו באב התשפ

גנץ בישיבת סיעה בהולה: "אני כאן כדי להישאר"
בני גנץ , צילום: אלעד מלכה

בצל המשברים הקואליציוניים והעימותים על התקציב, יושב ראש כחול לבן ושר הביטחון בני גנץ כינס באופן בהול ישיבת סיעה ללא הסבר מוקדם. חברי הכנסת והשרים אולצו לצאת מפגישות מתוכננות ולא הורשו לדבר במהלך כל הישיבה שערכה כ-10 דקות. הצל השמועות על הדחה, הבהיר גנץ לשרים כי הוא הולך להישאר בתפקיד יושב ראש הסיעה גם בעתיד. 

שר הביטחון התייחס להצלחת הקואליציה בהפלת פסקת ההתגברות של ח"כ איילת שקד: "שמח שהצלחנו להפיל את פסקת ההתגברות". גנץ הסביר לח"כים מדוע החליטו לא להשתתף בדיון על ועדת החקירה בעניין הצוללות, למרות שזו היתה הבטחת בחירות שלהם: "זה מה שנדרש מאיתנו". 

לאחר הישיבה, חברי הכנסת ניסו להבין מדוע דווקא עכשיו ובבהילות החליט גנץ להכריז על מנהיגותו. יו"ר כחול לבן מבין כי נשארו לו כשלושה שבועות עד שהכנסת מתפזרת ובליכוד החלו לחפש חלופות לממשלה, כך שנתניהו ימשיך לכהן בראשות הממשלה למרות ההסכם הקואליציוני. במידה וימצאו עריקים הם יכולים להרכיב ממשלת 61 וכך להימנע מבחירות ולאפשר לנתניהו להישאר בבלפור עוד זמן רב. 

במקביל הקולות על החלפתו הולכים וגדלים. כזכור, בראיון לגל"צ, אמר שר החוץ גבי אשכנזי  כי אינו שולל את החלפת ראש מפלגתו, ראש הממשלה החליפי ושר הביטחון בני גנץ: "אם נכון שגדי איזנקוט יהיה בראש - כך יהיה", אשכנזי הוסיף: "הממלכה חשובה ולא המלוכה".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן