בדרך לבחירות? פגישת התקציב בין כ"ץ וגנץ הסתיימה ללא הסכמות

שר האוצר הצהיר כי הוא מתכנן להביא תכנית לתקציב חד-שנתי כבר בראשון הקרוב בניגוד לעמדת ראש הממשלה החליפי שבעד תקציב דו-שנתי. האם אנחנו בדרך לבחירות?

חדשות כיפה חדשות כיפה 29/07/20 16:34 ח באב התשפ

בדרך לבחירות? פגישת התקציב בין כ"ץ וגנץ הסתיימה ללא הסכמות
השר האוצר יניח תכנית לתקציב חד שנתי כבר בראשון, צילום: דוברות הכנסת - עדינה ולמן

שר האוצר ישראל כ"ץ וראש הממשלה החליפי בני גנץ נפגשו היום (ד') בשעות הצהריים לשיחה בעניין בניית התקציב. הפגישה הסתיימה בלי עשן לבן וכעת נראה שהקואליציה עומדת בפני מבוי סתום.

שורש המחלוקת ביניהם הוא ששר האוצר כ"ץ מעוניין בתקציב חד שנתי וכך גם עמדת הליכוד ועמדתו של ראש הממשלה נתניהו, לעומת יו"ר כחול לבן גנץ שתומך בתקציב דו שנתי באופן נחרץ. בשיחה הבוקר לגלי צה"ל אמר כ"ץ כי הוא מתכוון להביא לשולחן הממשלה תכנית לתקציב חד שנתי כבר בראשון הקרוב. "מדינת ישראל צריכה תקציב. יש תקציב מוכן. יש רגל אחת של סיוע למאבק בקורונה ויש רגל שנייה של תקציב וחוק הסדרים". 

בכחול לבן, מציגים קו אחיד וטוענים כי התכנית לתקציב דו שנתי היא הנכונה בשל היציבות שהיא נותנת , בניגוד לחד שנתי שייארך בסך הכל מספר חודשים וכל מהותו הוא לתת פתח לפירוק הממשלה בידי נתניהו. יחד עם זאת, קיים חשש שאם לא יאושר תקציב חד שנתי כמו שרוצים בליכוד, ראש הממשלה נתניהו לא יהסס לפרק את הממשלה וללכת לבחירות או להקים ממשלה חלופית. 

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן