נתניהו: "ישראל לא צריכה בחירות" | גנץ: "הליכה לבחירות חוסר אחריות לאומי"

סיעות הליכוד וכחול לבן קיימו בצהריים ישיבות סיעה במקביל. ראש הממשלה אמר: "ישראל לא צריכה בחירות היא צריכה תקציב. אם נעביר תקציב עכשיו נוכל לפתוח את שנת הלימודים כסדרה, להזרים עוד כסף לבעלי עסקים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 27/07/20 15:12 ו באב התשפ

נתניהו: "ישראל לא צריכה בחירות" | גנץ: "הליכה לבחירות חוסר אחריות לאומי"
צילום: דוברות הליכוד

סיעות הליכוד וכחול לבן קיימו היום בצהריים (ב') את ישיבות הסיעה שלהן על רקע המחלוקות ביניהן, על משבר הקורונה, על התקציב שעוד לא עבר ועל המתיחות הביטחונית עם חיזבאללה בגבול הצפון. פתח את ישיבת סיעת הליכוד יו"ר הכנסת, ח"כ יריב לוין: "אנו נמצאים בימים לא פשוטים. לכולנו יש אחריות גדולה מאוד באופן רגיל ובימים אלה בפרט. ההפגנות הן חלק הכרחי בשיח דמוקרטי אבל מה שאנחנו רואים בימים האחרונים הוא ההפך מדמוקרטי. הפגנות שכל תכליתן הסתה פרועה ואלימה, כולל הסתה לפגיעה אישית בראש הממשלה ובמשפחתו. כשאמרו רבין בוגד הובהר שהוא לא בוגד אלא טועה בגדול וזה ההבדל".

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס למחלוקות עם השותפה כחול לבן ואמר: "ישראל לא צריכה בחירות. אין שום סיבה ללכת לבחירות, צריך תקציב וכמה שיותר מהר". עוד אמר נתניהו "עוד דבר שאנחנו זקוקים לו בעת הזאת, אנחנו זקוקים למשמעת קואליציונית. יש מקום לדיון, אבל מרגע שהתקבלה החלטת קואליציה - צריך לכבד אותה. אי אפשר ששרים וח"כים יעשו דין לעצמם. אני אומר את זה לשותפים שלנו אבל אני אומר את זה גם לנו".

על המתיחות הביטחונית בגבול הצפוני אמר ראש הממשלה כי "אנו עוקבים כל הזמן על מה שמתרחש בגבולנו הצפוני. אנו שומרים על המדיניות שקבעתי לפני שנים: לא נאפשר לאיראן להתבסס בגבולנו. לבנון וחיזבאללה ישאו באחריות לכל התקפה שתצא משטח לבנון נגדנו. צה"ל ערוך לכל תרחיש. אנחנו פועלים בכל הזירות למען ביטחון ישראל - קרוב לגבולותינו והרחק מגבולותינו".

ראש הממשלה החליפי ושר הביטחון, בני גנץ, התייחס למתיחות עם חיזבאללה ואמר: "איראן וגרורותיה ממשיכות לנסות להקים טבעת חנק איראנית סביב גבולנו הצפוני. צה"ל וכוחות הביטחון ימשיכו לפעול נגד ההתבססות האיראנית, העברת נשק מפר איזון ונגד אלמנטים כמו פרויקט הדיוק. כשר ביטחון: אני מציע לאף אויב לא לנסות אותנו. מי שיעשה זאת יגלה מולו צבא נחוש ודרוך שמוכן להגן על אזרחי ישראל וריבונותה. אני שב ומדגיש - האחריות היא על מדינת סוריה ומדינת לבנון לכל פעולה שתיעשה בשטחן או משטחן".

על משבר הקורונה ועל המשבר הכלכלי אמר גנץ: "אני מבין את הטלטלה בפרנסה, בבריאות ובחוסר הוודאות לגבי שנת הלימודים הבאה. אני מבטיח לכם - אנחנו נדאג לזה. כל פעולותיי מכוונות כדי לתת לכם ודאות ויציבות - בלי תחנות יציאה, בלי שיקולים פוליטיים, רק מה שטוב לכם, האזרחים. רק מה שטוב למדינת ישראל".

עוד אמר גנץ: "במלחמה על הכלכלה צריך להבין שזו הגדרה הדורשת את הטיפול הדחוף מכולן. עלינו לקום כל בוקר ולראות את האזרח בקצה, את בעל העסק העצמאי שמנסה להתפרנס, את השכיר שהוצא לחל"ת ונדרש לחפש עבודה בתקופה קשה. יש להביט לאבטלה בעיניים דרך האדם שחרב עליו עולמו ולא רק דרך טבלאות אקסל. מגיעה יציבות לכולם".

על התקציב שטרם הגיע לכלל הסכמה, אמר גנץ: "הליכה לבחירות רביעיות בתוך שנה ובזבוז מיליארדים - חוסר אחריות לאומי והתעלמות מרצון העם. אני מסרב להאמין שיש אדם במדינה שיכולה להעלות על דעתו יציאה לבחירות. אני מכיר את ראש הממשלה לא מהיום. יש בינינו מחלוקות ויש בינינו גם הסכמות רבות. אך אני יודע שהוא מונע מתוך אחריות לאומית גם כן ויראה את טובת הציבור לנגד עיניו. התקציב צריך להיות עד סוף 2021. כשהיינו בתוך הקורונה סיכמנו שיהיה תקציב שיחצה את 20' ו-21'. אם הליכוד יעמוד בהסכם - תושג יציבות שלטונית ותובטח יציבות כלכלית. נעמוד בהסכם במלואו ואני מצפה מכולם לנהוג כך. זה הזמן ליציבות. צריך לפעול כדי לייצב את המדינה, לנצח את הקורונה ולהבטיח את ביטחון ישראל ועתידה".