מקורבי נתניהו נגד מנדלבליט: "כוונתו האמתית- להחליף את ראש הממשלה"

לאחר שהיועץ המשפטי לממשלה טען כי ועדת ההתרים צריכה לבחון את מימון הוצאות משפטה של שרה נתניהו, מקורבי נתניהו יוצאים למתקפת נגד. "הוא איבד כל רסן. הוא החליט להפיל את ראש הממשלה בכל מחיר ודוהר לעברו כמו רכבת חסרת שליטה שאיבדה את הבלמים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 26/07/20 17:03 ה באב התשפ

מקורבי נתניהו נגד מנדלבליט: "כוונתו האמתית- להחליף את ראש הממשלה"
צילום: פלאש 90. יונתן זינדל

היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלביט פנה היום (א') לבג"ץ וטען כי ועדת ההתרים צריכה לבחון האם 270,000 השקלים שניתנו לטענת ראש הממשלה נתניהו, למימון הוצאות המשפט של רעייתו, שרה נתניהו, הם לא טובות הנאה עקיפה לנתניהו עצמו. הטיעון הקשה עורר את זעמם של מקורבי ראש הממשלה שטענו כי תשובת מנדלבליט היא עוד הוכחה לרדיפה ולתפירת התיקים נגד ראש הממשלה נתניהו ורעייתו. 

"הניסיון של היועץ המשפטי להפוך את החלטת ועדת ההיתרים בנימוק מופרך חושפת את כוונתו האמתית והלא מוסתרת- לפעול להחלפתו של ראש הממשלה", טענו המקורבים. "לאורך כל ההליך המשפטי בעניינם של ראש הממשלה ורעייתו החלטותיו של מנדלבליט רצופות סתירות. בכל פעם שחשש שהחלטה קודמת שלו תפגע בסיכוייו להרשיע בתיק הוא הפך את החלטתו ב 180 מעלות. כך לדוגמה, בשנת 2018 קבע מנדלבליט שחוק המתנות לא חל על תמיכתו של ספנסר במימון ההגנה המשפטית- וכעת, כשהוא חש שהחלטה זו תפגע ביכולתו להרשיע- הוא הופך אותה". 

המקורבים ממשיכים באשמות נגד היועץ המשפטי לממשלה: "מנדלבליט היה גם האיש ששלח את ראש הממשלה לועדת ההיתרים כדי לאשר את מימון הוצאותיו המשפטיות- רק כדי לשלול ממנו את המימון כשהועדה אישרה שראש הממשלה יכול לקבל אותו". לטענתם: "כל פעולות היועץ מלמדות שמטרתו למנוע מראש הממשלה לקבל משפט צדק". 

לסיכום כתבו בהודעתם כי "מנדלבליט איבד כל רסן. הוא החליט להפיל את ראש הממשלה נתניהו בכל מחיר ודוהר לעברו כמו רכבת חסרת שליטה שאיבדה את הבלמים". 

בתגובה נמסר מהתנועה לאיכות השלטון: "נתניהו, הנאשם בפלילים, הוא שאיבד כל רסן, לא היועץ המשפטי לממשלה. כל בר דעת מבין כי מתן מתנה בשווי מאות אלפי שקלים לרעיית ראש הממשלה, כמוה כמתן מתנה לראש הממשלה עצמו. התנועה לאיכות השלטון מחזקת את ידיו של היועץ המשפטי, וקוראת לו שלא להירתע ולהמשיך לפעול למען שלטון החוק ללא חשש ופחד. כמו כן, התנועה דורשת מראש הממשלה לרסן את תגובותיו המשתלחות בעובדי ציבור בכלל ובאנשי מערכת אכיפת שלטון החוק בפרט".