כסיף: "מרי אזרחי הוא צו השעה" | סופר: "קריאה להמרדה"

עופר כסיף התראיין היום ברדיו א-נאס ובמהלך הראיון אמר: "מרי אזרחי הוא צו השעה". מאוחר יותר החליט אופיר סופר להגיש תלונה לוועדת האתיקה נגד כסיף בגין דבריו. סופר: "קריאתו של חבר הכנסת עופר כסיף היא קריאה להמרדה"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 20/07/20 17:25 כח בתמוז התשפ

כסיף: "מרי אזרחי הוא צו השעה" | סופר: "קריאה להמרדה"
ח"כ עופר כסיף, צילום: דוברות הכנסת. יצחק הררי

בעקבות קריאתו של ח"כ עופר כסיף למרי אזרחי ברדיו "א-נאס" התלונן ח"כ אופיר סופר (ימינה) כנגדו לוועדת האתיקה של הכנסת. קריאתו של חבר הכנסת עופר כסיף היא קריאה להמרדה כמשמעה בחוק העונשין, שהעונש הנקוב לה בחוק הוא חמש שנות מאסר.

סופר פתח את תלונתו ליו"ר ועדת האתיקה, ח"כ טלי פלוסקוב, וכתב כי מדינת ישראל נמצאת באחד מהצמתים המרכזיים בתולדותיה עקב משבר הקורונה. סופר כתב כי אנו עדים לתסיסה גדולה מצד אזרחי ישראל שרבים מהם איבדו את מקור הכנסתם מי בעקבות פיטוריו ומי בעקבות קריסת עסקו – רובם ככולם נפגעו פגיעה כלכלית אנושה, דבר שעורר זעם שהופנה כנגד הממשלה ונבחרי הציבור. עוד אמר סופר כי ללא התנהלות אחראית ושקולה של נבחרי הציבור – עלולה מדינת ישראל להתדרדר לקרע עמוק שאת פצעיו יהיה קשה מאוד לאחות".

סופר ציטט את דברי כסיף: "ביום 20.7.20 התראיין חבר הכנסת עופר כסיף מהרשימה המשותפת לכלי התקשורת 'נאס' מהמגזר הערבי וקרא בריש גלי למרי אזרחי, וזהו תוכן דבריו: 'אני קורא יום יום לציבור הרחב- זה הזמן למרי אזרחי לא אלים כנגד ממשלה שהולכת לקבור את כולנו תחת דיקטטורה רצחנית, אם לא נתעורר עכשיו ונצא נגד זה יהיה מאוחר מידי".

המשיך סופר וכתב: "קריאתו של חבר הכנסת עופר כסיף היא קריאה להמרדה כמשמעה בחוק העונשין, שהעונש הנקוב לה בחוק הוא- 5 שנות מאסר. עקב האמור, אבקש לפעול לכינוסה של ועדת האתיקה בזמן הקרוב ולהשית כנגד חבר הכנסת כסיף את העונשים שבאפשרותה של הוועדה להשית על חברי הכנסת".

דברים דומים אמר היום כסיף גם במליאת הכנסת: "אני קורא לכל האזרחים, אין לכם מה להפסיד זולת קבריכם. מרי אזרחי הוא צו השעה. צאו בהמוניכם לרחובות - גם אם יוטל סגר מלא בידי הדיקטטור". בסיום דבריו במליאה התפתח עימות מילולי בינו לבין יו"ר הכנסת, יריב לוין

צילום: דוברות

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן