ח"כ כסיף כינה את תורת הרב קוק "גזענית". הרב פרץ לכיפה: "בורות ובושה"

חבר הכנסת הטרי מטעם חד"ש-תע"ל תקף את תורת אביה הרוחני של הציונות הדתית במילים חריפות, ויו"ר איחוד מפלגות הימין וח"כים נוספים נטשו את המליאה: "אין אדם שגילה רגישות והקשבה לעולם ולאדם בדורות האחרונים כמו הרב קוק"

חדשות כיפה משה ויסטוך, חדשות כיפה 14/05/19 17:48 ט באייר התשעט

ח"כ כסיף כינה את תורת הרב קוק "גזענית". הרב פרץ לכיפה: "בורות ובושה"
כסיף בנאומו, צילום: דוברות הכנסת. יצחק הררי

ח"כ עופר כסיף מרשימת חד"ש-תע"ל גרם הערב (ג') בנאום הבכורה שלו סערה גדולה, לאחר שכינה את תורת הרב קוק "גזענית", ועורר את זעמו של הרב רפי פרץ שנטש בזעם את המליאה, לצד חברי כנסת נוספים.

"משנתו של הרב קוק", אמר כסיף, "נגועה הייתה מיסודה בתורת גזע מבישה ששמה לה את הקולקטיב היהודי כעליון על פני שאר העמים, כראשון בהיררכיה מדומיינת". לדבריו, "מובן מאליו שהתכנית הפוליטית שנגזרה ממשנה נוראית זו, ואשר למרבה החרפה קנתה לה אחיזה במסדרונות השלטון בואכה לשכת ראש הממשלה, סותרת במהותה כל כבוד אנושי".

בהמשך טען כי "ממשלת ישראל היוצאת, בראשותו של החשוד הסדרתי בפלילים, החלה בתהליך מואץ של פשיזציה בתוך ישראל עצמה: תהליך המוחק כל מראית עין, של דמוקרטיה. הסתה שלוחת רסן נגד הערבים הפלסטינים אזרחי המדינה ונגד השמאל, השתלחות שיטתית בתקשורת ובמערכת המשפט, רדיפה של ארגוני זכויות אדם, הגבלת ביקורת על הממשל ועל העומד בראשו הגובלת בפולחן אישיות, ופגיעה בזכויות העובדים ובארגוניהם – הפכו לפרקטיקה העיקרית של נתניהו ושל עוזריו"

מלבד יו"ר איחוד מפלגות הימין, בזמן נאומו של כסיף עזבו את המליאה גם חברי הכנסת חילי טרופר, אלעזר שטרן ומיקי לוי מכחול לבן. "הרב קוק זצ"ל הוא מאורנו ואבי תורת גאולת ישראל", אמר פרץ לחדשות כיפה והוסיף כי "אין אדם שגילה רגישות והקשבה לעולם ולאדם בדורות האחרונים כמו הרב קוק. לקרוא לו גזען זו בורות ובושה".