יריב לוין: "נכון להיום לאמריקאים אין קשב לריבונות"

יו"ר הכנסת מודה כי הראש של האמריקאים לא פנוי להתעסק בסוגיית הריבונות וכי ראש הממשלה לא יתחיל מהלך כזה ללא תיאום עם האמריקאים. ראש המועצה המקומית אפרת ל'חדשות כיפה': "ההתעקשות של חלק מהחברים כנראה גרמה לאיבוד ההזדמנות"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 14/07/20 09:52 כב בתמוז התשפ

יריב לוין: "נכון להיום לאמריקאים אין קשב לריבונות"
יריב לוין, צילום: Hillel Maeir/Flash90

בשיחות סגורות שהוא מקיים בימים האחרונים, מודה יו"ר הכנסת, ח"כ יריב לוין, כי נכון להיום לאמריקאים אין בשום אופן קשב למהלך של החלת ריבונות. כך פורסם הבוקר (ג') בגל"צ. לוין מתכוון כמובן למצבו הפוליטי של טראמפ ולנגיף הקורונה שממשיך להכות בארצות הברית. באותן שיחות אמר לוין, כי ראש הממשלה בנימין נתניהו לא מעוניין לבצע מהלך של ריבונות ללא תיאום עם האמריקאים. מדברי לוין ניתן להסיק כי מהלך של החלת ריבונות רחוק מלהתחיל וחודש יולי כבר לא נראה כחודש ביו יונע התהליך.  

ראש מועצה מקומית אפרת, עודד רביבי, אמר הבוקר ל'חדשות כיפה': "לצערי אשר יגורנו בא לנו. כבר היינו יכולים להיות עם חוק ישראלי ביו"ש ההתעקשות של חלק מהחברים כנראה גרמה לאיבוד ההזדמנות. חבל."

ראשי מועצת יש"ע בעימות על החלת הריבונות: "אתם מתנהגים כמו הרשות הפלסטינית", "יש פה התנתקות שקטה"

בשבוע שעבר, בראיון לחדשות כיפה, אמר ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן שהוא מאוד מאוד מוטרד. "בנימין נתניהו נבחר שלוש פעמים בבחירות, על מצע ברור ואמירה ברורה של החלת ריבונות על כל הישובים ביהודה ושומרון. עמד בשומרון ואמר שיחיל ריבונות על כל הישובים. במקום להחיל ריבונות הוא מדבר ומדבר ומדבר, אנחנו עלולים למצוא את עצמנו בפספוס של הזדמנות היסטורית". 

לפני כשבועיים נפגש ראש הממשלה עם השליח האמריקאי לענייני איראן, בריאן הוק. בפתח הפגישה בין השניים השיב לאמירה של ראש הממשלה החליפי ושר הביטחון בני גנץ, ואמר: "יש לנו סוגיות רציניות לדון בהן. הן כל כך רציניות שהן אפילו לא יכולות לחכות עד חלוף הקורונה".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן