זיג-זג | עמדת הממשלה: "אפשר לפתוח מסעדות בשטחים פתוחים"

החל הדיון בהגבלות החדשות בוועדת הקורונה. אחרי הכרזת יו"ר הוועדה ח"כ שאשא-ביטון כי הוועדה הגיעה להסכמות עם הממשלה, אמר יו"ר הקואליציה כי "יש אפשרות לפתוח את המסעדות בשטחים פתוחים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 20/07/20 11:25 כח בתמוז התשפ

זיג-זג | עמדת הממשלה: "אפשר לפתוח מסעדות בשטחים פתוחים"
מיקי זוהר, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

שינוי כיוון של הממשלה? אחרי שהוחלט כי חופי הים ייסגרו בסופי השבוע, המסעדות ייסגרו באופן גורף והבריכות וחדרי הכושר ייסגרו, אומר הבוקר (ב') ח"כ מיקי זוהר בדיון בוועדת הקורונה כי "יש אפשרות לפתוח את המסעדות בשטחים פתוחים, לא סגורים, תוך הקפדה על המגבלות".

ההחלטות שצריכות להתקבל היום סביב משבר הקורונה

הדיון בוועדת הקורונה נפתח הבוקר עם הודעתה של יו"ר הוועדה, ח"כ יפעת שאשא-ביטון, שהושגו הסכמות עם הממשלה לגבי חלק מההגבלות. בהמשך אמר סגן שר הבריאות, יואב קיש, כי יש"אתמול היה יום עם נתונים מעודדים. לא יודע אם יש שינוי מגמה. ירדנו באחוז המאומתים מ-7 ל-5.5%. לא יודעים אם זה נקודתי בעקבות השבת".

יו"ר סיעת הליכוד, מיקי זוהר, שכבר הודיע בשבוע שעבר כי יו"ר הוועדה תוחלף, אמר בדיון: "אין לנו משהו נגד יו"ר הוועדה או הוועדה עצמה, אבל כשאנחנו רואים את העלייה בתחלואה אנחנו מבינים שברגע שנגיע ל-1,000 חולים קשים האירוע יכול להשתנות דרמטי. למערכת הבריאות יש רף מסוים, וברגע שנעבור אותו יכול להיות שלא נוכל להציל חיים במדינת ישראל".

ח"כ יפעת שאשא ביטון

ח"כ יפעת שאשא ביטוןצילום: הדס פרוש/פלאש 90

זוהר הציג את עמדת הממשלה, ומסתבר כעת שהיא שונה מההחלטות שהתקבלו בסוף השבוע בממשלה. לדברי זוהר, "תפקיד הוועדה הוא גם לעזור לנו לשמור על בריאות הציבור. בסוף יש מכנה משותף אחד שהוא בריאות הציבור. אני סבור שהדבר הנכון שהוועדה תקבל היום זה לפתוח את המסעדות בשטחים פתוחים ולא סגורים, תוך הקפדה על ההנחיות". הוא הוסיף כי "מטריד את ראש הממשלה שהחלטות בוועדה יסכנו את בריאות הציבור. הגענו לכמעט אלפיים נדבקים ביום. אם נגיע לאלף חולים קשים, האירוע ישתנה דרמטית, מערכת הבריאות תקרוס ולא נוכל להציל חיים. אל תקלו ראש בנגיף, ובלי חיים – גם כלכלה לא תהיה פה.

"נאפשר פתיחת מסעדות בשטחים פתוחים בלבד, והמסעדנים יכולים לחיות עימם למרות הקושי. כ-80% מהמסעדות יכולות לפתוח כך. נתוני משרד הבריאות על מקור ההדבקה איננו מוחלט – כי החולים אינם יכולים להיות בטוחים היכן נבדקו. הפעילות בחדרי הכושר מעצם אופיים הם סכנה להידבקות. נבדוק שיטות ותנאים חדשים לפתיחת חדרי הכושר".

פרופ' איתמר גרוטו, המשנה למנכ"ל משרד הבריאות, אמר בדיון: "משלשום בחצות ועד היום בחצות, 55 חולים קשים. הנתונים כיום מעודדים יותר, אך מוקדם לדעת אם זו מגמה, וקצב הגידול – טרם נבלם. בקצב גידול החולים החדשים אנחנו באחד המקומות הגרועים בעולם".

לפיד: "הכנסת שוב מצילה את ישראל מהממשלה"

בתגובה לדברים כתב ח"כ גדעון סער בטוויטר: "השינויים בעמדות הממשלה (חופי הים, הבריכות, מסעדות בחוץ) היו מחוייבי המציאות וההגיון וזוהי המחשה חיה נוספת לחשיבות הפיקוח הפרלמנטרי".

יו"ר האופוזיציה יאיר לפיד הגיב: "כל הכבוד ליו"ר הועדה יפעת שאשא-ביטון ולחברי ועדת הקורונה שנלחמו למען האזרחים. הכנסת שוב מצילה את ישראל מהממשלה המנותקת הזאת שאיבדה שליטה על המשבר ואיבדה לחלוטין את אמון הציבור".