בליכוד מאיימים: יו"ר ועדת הקורונה תודח אם לא תיישר קו

אחרי שהדיון הקודם הסתיים ללא החלטות, הוועדה המיוחדת לענייני הקורונה תתכנס לדיון נוסף וצפויה להחריג את חדרי הכושר ובריכות השחייה ולאפשר את פתיחתן. סגן שר הבריאות לחברי הוועדה: "סגר יהיה על אחריותכם"

חדשות כיפה חדשות כיפה 13/07/20 10:39 כא בתמוז התשפ

בליכוד מאיימים: יו"ר ועדת הקורונה תודח אם לא תיישר קו
חדר כושר, צילום: shutterstock

הפעם יתקבלו החלטות? אחרי שהדיון בוועדת הקורונה אמש הסתיים ללא החלטות מעשיות, בסביבתה של יו"ר הוועדה, יפעת שאשא-ביטון (הליכוד) מבהירים הבוקר (ב') כי בדיון שצפוי להתקיים היום בוועדה יתקבלו החלטות בנוגע לחדרי הכושר ולבריכות השחייה.

על פי המסתמן כעת, הוועדה צפויה לאשר את ההגבלות החדשות, אך להחריג את חדרי הכושר ובריכות השחייה, שיישארו פתוחים למרות הכל. גורם בכיר בליכוד איים בשיחות סגורות להדיח את יו"ר הוועדה שאשא-ביטון, אשר לטענתו מערימה קשיים על העברת החלטות הממשלה בוועדה. הגורם אמר ל-N12 כי אם שאשא-ביטו "לא תיישר קו עם החלטות הממשלה – ניאלץ להחליף אותה". והוסיף כי "בשבוע האחרון היא מערימה קשיים, למרות שברור שהתנאים האובייקטיביים בחדרי הכושר לא מאפשרים את פתיחתם".

בראיון לכאן חדשות הבוקר אמר שאשא-ביטון כי "אני מוכנה לשלם את המחיר כדי לעשות את הדברים הנכונים. ההחלטות מתקבלות מתוקף נתונים, ההחלטות מקצועיות. יש לנו אחריות מאוד כבדה על הכתפיים כלפי הציבור - גם בהיבט הבריאותי וגם בהיבט הכלכלי.
אני לא מכירה את האיומים שנשמעים, להיפך - יש איתי שיח מאוד ענייני איתי, גם מצד ראש הממשלה גם מצד המשרד שלו, ואני אומרת שהשיח עדיין נשמר בפסים עניינים ונקבל את ההחלטות הנכונות".

ועדת הקורונה (קרדיט: דוברות הכנסת)צילום: סרטון וידאו מ-מירב כהן - חדשות כיפה.

סגן שר הבריאות, יואב קיש, תקף את ההחלטה המסתמנת בוועדה, ואמר כי אם נגיע למצב של סגר, חברי הוועדה הם שיישאו באחריות לכך. בראיון לכאן חדשות אמר הבוקר קיש: "אני אומר לוועדת הקורונה, אתם יכולים לשאול שאלות ולבטל את ההגבלות, אבל אם נכנס לסגר עוד שבועיים האחריות תהיה על מי שלא נותן לעצור היום את ההתקהלויות".

לדברי קיש, "אין לנו נתונים על כמה אנשים נדבקו איפה. הסיבה שסגרנו את הבריכות היא שיש שם התקהלויות בתור לכניסה, בתור לשירותים, בתור למזנון. לבריכות יש לובי חזק וכל הכבוד להם שהם נלחמים. הסיבה שהבריכות במלונות לא נסגרו היא שיקול כלכלי".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן