ועדת הקורונה התכנסה ופוזרה ללא החלטות

ועדת הקורונה התכנסה היום בכנסת. על אף העלייה בתחלואה, בוועדה דנו בביטול חלק מההגבלות אך ההצבעה נדחתה למחר. מהנתונים עולה כי 170 בני אדם נדבקו בחתונות, 35 נדבקו בחדרי כושר ועוד 21 במסעדות

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 12/07/20 18:32 כ בתמוז התשפ

ועדת הקורונה התכנסה ופוזרה ללא החלטות
דיון ועדת הקורונה בחודש שעבר, צילום: עדינה ולמן, דוברות הכנסת

ועדת הקורונה של הכנסת, בראשות ח"כ יפעת שאשא-ביטון, התכנסה היום (א') לדיון שבמסגרתו עלתה האפשרות לפתוח מחדש מקומות שכבר אישרה הממשלה לסגור בהתאם ל"חוק הסמכויות". הערב אמורה היתה להתקבל החלטה באפשרות פתיחתם מחדש של חדרי הכושר והבריכות הציבוריות. מהנתונים שהוצגו במהלך הדיון, עולה כי 170 בני אדם נדבקו בחתונות, 35 נדבקו בחדרי כושר ועוד 21 במסעדות.

החל ממחר: התחבורה הציבורית תפעל גם לאחר השעה 22:00

בפתח הדיון אמרה ח"כ יפעת שאשא-ביטון: "אנחנו נמצאים בימים לא פשוטים. נתוני התחלואה עולים, המספרים, החולים המאומתים, מונשמים ותמותה. אנחנו נמצאים בשעה לא קלה כלכלית ויש לנו חובה למצוא את האיזון העדין בין השמירה לבריאות הציבור לבין השמירה על ההיבטים הכלכליים. יש עיקרון אחד שאנחנו לא מוכנים אליו וזה להבין מה ההיגיון מאחורי ההחלטות, בעיקר בענפים של בריכות השחייה וחדרי הכושר. הצלחנו להביא בשבוע שעבר למתווה פשרה בנושא של המסעדות, אבל לא יכולנו לקבל את ההחלטה ביותר ביום רביעי כשלא היה לנו את הנתונים לגבי בריכות וחדרי כושר".

ח"כ יוליה מלינובסקי (ישראל ביתנו) אמרה בדיון: "ההחלטה השרירותית שקיבלה הממשלה על סגירת חדרי הכושר, הבריכות והמסעדות בלתי מתקבלת על הדעת. ברגע זה קיבלתי לידיי את נתוני ההדבקה ממשרד הבריאות -21 מקרי הדבקה מתוך אלפי מסעדות ברחבי הארץ, 35 מקרי הדבקה בחדרי כושר מתוך מיליוני כניסות במהלך חודש וחצי, דעתי רק מתחזקת לאחר בחינת הנתונים הללו - שאת חדרי הכושר, בריכות ומסעדות יש להשאיר פתוחים לציבור עם שמירה על כללי הריחוק החברתי".