עמרי כספי תולה את הנעליים ופורש ממשחק פעיל

לצד בני משפחתו, שמעון מזרחי וקולגות למשחק הודיע הערב הישראלי הראשון שהגיע ל-NBA כי הוא פורש ממשחק פעיל: "הגעתי לפסגות הכדורסל האירופי והכדורסל העולמי שלא חלמתי עליהן"

חדשות כיפה חדשות כיפה 18/07/21 20:54 ט באב התשפא

עמרי כספי תולה את הנעליים ופורש ממשחק פעיל
כספי. , צילום: אבי דישי פלאש 90

אחד משחקני הכדורסל הישראלים הטובים בכל הזמנים מסיים את המסע המיוחד והמרגש עם הודעת פרישה. עמרי כספי שהיווה השראה לישראלים רבים והיה הראשון שהגיע ל-NBA הודיע כי החליט לפרוש ממשחק פעיל ולא ימשיך לעוד עונה במכבי תל אביב.

כספי כינס בני משפחה, את שמעון מזרחי מנהלו ממכבי תל אביב וכלי תקשורת והודיע על פרישה.  "משחק הכדורסל נתן לי המון לאורך השנים", אמר כספי בהודעת הפרישה. "הגעתי לפסגות הכדורסל האירופי והכדורסל העולמי שלא חלמתי עליהן. התחריתי מול אגדות כדורסל כמו לברון ג'יימס וקובי בראיינט, ופגשתי את נשיא ארה"ב בבית הלבן. הילד מיבנה שהחל לשחק כדורסל במגרשים ליד הבית הפך לנער שבטיול בר המצווה במדיסון סקוור גארדן אמר להורים: 'יום אחד אני אשחק פה ואתם תבואו לראות את המשחק'. לפעמים חלומות באמת מתגשמים".

כספי הוסיף וסיפר: "כשעליתי לבוגרים של מכבי פגשתי אגדות כמו אנתוני פארקר וקרלוס ארויו", התייחס כספי לנקודת הפתיחה שלו ככדורסלן מקצועני. "ב-26 ביוני 2009 נבחרתי בדראפט על-ידי סקרמנטו. זה היה חלום רחוק, כשגדלתי רציתי להגיע לליגת העל. בשביל להגיע ל-NBA צריך עבודה קשה, אני שומע הרבה ילדים שרוצים לעשות זאת. מקווה שנתתי מוטיבציה לצעירים".

"אחד הדברים שאני הכי גאה בהם הוא שאני גדלתי להיות שחקן מקצועי. כילד המטרה הייתה תמיד להגיע לליגת העל ובעזרת השם להתקדם", המשיך כספי. "אם יש לי חלק קטן בזה שהילדים היום חולמים לעשות את המסלול הזה, הם גם יעלו ויצליחו. עבודה קשה, התמדה, לדעת לאטום את האוזניים ממחשבות ודעות כאלה ואחרות. מצד שני צריך לדעת להקשיב ולקבל הדרכה נכונה ולהתקדם. בסוף אנחנו שווים בין שווים והכול אפשרי".

"עברתי בהרבה קבוצות ב-NBA, שיחקתי 10 שנים בליגה הטובה בעולם, התחריתי בטובים ביותר. האפשרות לשחק לצד ונגד גדולי השחקנים ואצל גדולי המאמנים היא נהדרת. הרגע הזכור לי ביותר מהנבחרת זה הכבוד הענק ללבוש את מדי הנבחרת מגיל 13 ואז להפוך לקפטן באליפות אירופה, לייצג את המדינה הרבה שנים. חזרתי למכבי, זו הייתה סגירת מעגל משמעותית מבחינתי. חזרתי למערכת בתקופה לא פשוטה, עם הרבה פציעות ולחץ. אני שמח שהייתה לי האפשרות לחזור הביתה".

"הקהילה היהודית בחו"ל תמיד תמכה בי, הייתה לי את הזכות לייצג את ישראל בארה"ב", דיבר כספי על ההסברה שלו למען המדינה. "לאורך השנים הבאנו לארץ מספר משלחות, ספורטאים וסלבריטאים לטובת שיפור התדמית של מדינת ישראל. השבועות האחרונים היו מאוד לא פשוטים, ההיבטים הפיזיים והנפשיים והאחריות כלפי המועדון שאני אוהב הובילו אותי להחלטה לפרוש, ולהתחיל את השלב הבא בחיים".

"יוצא בהרגשת סיפוק מההחלטה לפרוש, רוצה להודות בראש ובראשונה לאישתי היקרה", אמר בסיום. "עברנו חוויות מדהימות וגם פציעות ביחד, הכי זכור כמובן זה הפציעה בגולדן סטייט. רוצה להודות למכבי, לכל הבעלים, לשחקנים ששיחקתי איתם, לדני (אבדיה) שנמצא פה איתי, לניקולה (וויצ'יץ'), למאמן הכדורסל שלי דייויד ת'ורפ. למשפחה היקרה שלי, היו המון אנשים שליוו אטותי לאורך השנים והם חלק ענק בקריירה שלי, אחי היה איתי בשנים הראשונות ב-NBA. רוצה להודות להוריי שליוו אותי, תמיד דחפתם אותי ואת אחיי, תמיד אזכור את המשפט שאמרתם לי, 'המעז מצליח'. לימדתם אותי לכבד את המשחק, אני מאוד אוהב אתכם, תודה על הכל".

שמעון מזרחי הוסיף לסיום: "אני מאוד נרגש, לא בכל יום נפרדים מספורטאי בסדר הגודל של עומרי. זכורות לי היטב הנסיעות התכופות לבית הוריו של עומרי כדי לשכנע אותו לעבור אלינו, התברכנו לא רק בשחקן גדול, אלא גם באדם עם אישיות שמהווה דוגמה לאנושיות. אני מאוד שמח שעומרי היה חלק מהמועדון שלנו, הוא דוגמה לכל ילד צעיר".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן